نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 12:03

جشنواره صید ماهی ظرفیت بزرگ معرفی قابلیت‌های گردشگری پارس آباد

پارس آباد - مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره صید ماهی در پارس آباد ظرفیت بزرگی برای شناسایی قابلیت‌های گردشگری این شهرستان در سطح ملی و استانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش صبح جمعه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره بزرگ استانی صید ماهی با قلاب ویژه جامعه هدف بهزیستی در شهرستان پارس‌آباد که به مناسبت عید غدیر برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره که با حضور جامعه هدف بهزیستی و نیز استقبال پرشور جمع گسترده‌ای از اقشار مختلف همراه بود قابلیت‌های آبزی پروری این شهرستان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان پارس آباد با ظرفیت‌های خوب شیلاتی موجود می‌تواند شاهد برگزاری جشنواره‌های گوناگون در سطح ملی و استانی در تمام طول سال و با هدف ایجاد نشاط برای شهروندان و همچنین ترویج مصرف محصولات آبزی، از نقاط مختلف باشد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به پایین بودن متوسط مصرف سرانه ماهی در استان نسبت به مصرف سرانه ماهی در کشور ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری این جشنواره‌ها در دیگر نقاط استان بتواند در بهبود و افزایش مصرف و همچنین افزایش تولید و رونق اقتصادی منطقه مؤثر باشد.

اله‌بخش برپایی نخستین جشنواره صید ماهی با قلاب در این شهرستان را گامی مؤثر در راستای شناساندن ظرفیت‌های آبزی پروری و گردشگری در این شهرستان دانست و بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب مردم به مصرف محصولات دریایی به خصوص ماهی، توسعه آبزی پروری و اشتغالزایی در این بخش است.

وی گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها فرهنگ صید و صیادی و مصرف محصولات آبزی ترویج خواهد یافت.

وی با قدردانی از استقبال خوب مردم پارس آباد در راستای برگزاری این جشنواره آن را گامی مهم برای ایجاد جامعه‌ای سالم و شاداب برشمرد و افزود: برای برگزاری جشنواره‌های مشابه آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور میهمانانی از سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات استان اردبیل، فرماندار شهرستان پارس آباد، مدیرکل بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی و استانی برگزار شد، علاوه بر اهدای جوایز به نفرات برتر از ۴۰ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340249

مهمترین اخبار ایران و جهان: