نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:02

۶۳۱۲ فقره اخطار قطع آب در قزوین صادر شد

مدیر آب و فاضلاب ‌قزوین از صدور ۶ هزار و ۳۱۲ اخطار قطع آب در شهرستان طی سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۶۵۹ اخطار قطع برای مشترکان خانگی بدمصرف و ۶۵۳ اخطار هم برای مشترکان اداری و صنعتی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین حیدری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین که به ریاست فرماندار قزوین در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان قزوین از ناترازی در تولید و مصرف آب رنج می‌برد و در حال حاضر در پیک مصرف آب حدود 630 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که منجر به کم‌آبی یا قطعی آب در برخی نقاط شهرستان می‌شود.

وی با تقسیم‌بندی مشترکان آب به 3 دسته خوش‌مصرف، پرمصرف و بدمصرف اضافه کرد: به مشترکانی که در ماه کمتر از 14 متر مکعب آب مصرف کنند، خوش‌مصرف، به مشترکانی که بین 14 تا 28 متر مکعب آب مصرف کنند، پرمصرف و در نهایت به کسانی که بیش از 28 متر مکعب آب مصرف می‌کنند، بدمصرف گفته می‌شود.

حیدری ادامه داد: در شهرستان قزوین عمده مشترکان ما یعنی 52 درصد خوش‌مصرف هستند. در ضمن 44 درصد مشترکان ما هم در ردیف مشترکان پرمصرف محسوب شده و در نهایت 4 درصد هم بدمصرف محسوب می‌شوند. بنابراین در مجموع 48 درصد مشترکان آب شهرستان قزوین پرمصرف و بدمصرف هستند که باید اجرای الگوی مصرف آب را در بین آنها ترویج کنیم.

مدیر آبفای شهرستان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از صدور 6 هزار و 312 اخطار قطع آب در شهرستان قزوین طی سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار و 659 اخطار قطع برای مشترکان خانگی بدمصرف و 653 اخطار هم برای مشترکان اداری و صنعتی صادر شده است.

شناسایی 145 انشعاب آب غیرمجاز در قزوین

حیدری با اشاره به وجود 180 هزار مشترک آب در کل شهرستان قزوین افزود: با جست‌وجوهای صورت‌گرفته در 3 ماهه نخست سال جاری 145 انشعاب غیرمجاز و سرقت آب شهری و روستایی در شهرستان قزوین کشف شده که این انشعاب‌ها قطع و افراد برابر قانون جریمه شده و یا به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب در روزهای گرم تابستان باید در اولویت ادارات و سازمان‌ها قرار گیرد، ادامه داد: در شهرستان قزوین 100 هزار کولر آبی در ادارات ما وجود دارد که با استفاده بهینه از آنها می‌توانیم مصرف آب و برق را در حوزه اداری تا حد قابل توجهی کاهش دهیم.

حیدری با اشاره به آبیاری فضای سبز ادارات به عنوان یک چالش مدیریت آب در قزوین تصریح کرد: مدیران ادارات باید به مجموعه‌های خدماتی خود گوشزد کنند که به جای آبیاری در روز که منجر به تبخیر و هدررفت آب می‌شود، آبیاری را در شب انجام دهند تا به این ترتیب حداکثر صرفه‌جویی را در حوزه مصرف آب داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1324393

مهمترین اخبار ایران و جهان: