نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 16:55

آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در گنبدکاووس

شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه حداقل ۶۰ درصد از ناوگان فعال برای جابجای شهروندان در گنبدکاووس با عمر بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شود از آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در ای شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حداقل ۶۰ درصد از ناوگان فعال برای جابجای شهروندان در گنبدکاووس با عمر بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شود و شهرداری برای بهبود وضعیت خدمات دهی به مردم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده است.

مهمترین وظیفه سازمان مدیریت حمل و نقل شهری با یک هزار و ۶ دستگاه تاکسی درون شهری، ۶۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۶ دستگاه اتوبوس و ۲۷ دستگاه ون، ارائه خدمات حمل و نقل مطلوب به شهروندان است.

در این راستا ۱۶ دستگاه خودروی ون و تاکسی به ناوگان حمل و نقل شهری گنبدکاووس افزوده شد.

شهردار گنبدکاووس در حاشیه تحویل تاکسی و ون‌های جدید به مالکان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در گنبدکاووس تعداد ۵۷٠ دستگاه تاکسی فرسوده شهری وجود دارد.

سید علی اصغر موسوی با اشاره به اینکه اکنون هفت دستگاه تاکسی شهری جدید به مالکان واگذار شد، افزود: از ابتدای سال تا امروز ۱۱ دستگاه تاکسی شهری به رانندگان تحویل داده شده است.

شهردار گنبدکاووس گفت: با همکاری وزارت کشور مبنی بر واگذاری ۱۵ دستگاه ون به شهرهای بالای ۱٠٠ هزار نفر جمعیت، پنج دستگاه ون به رانندگان واگذار و بزودی ۱٠ دستگاه دیگر نیز تحویل خواهد شد.



سال گذشته ۲۸ دستگاه تاکسی درون شهری گنبدکاووس نوسازی شده است

موسوی بیان کرد: سال گذشته ۱۲ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و امسال هم تاکنون ۱۱ دستگاه تاکسی نوسازی شده و روند نوسازی پنج دستگاه تاکسی فرسوده هم در برنامه قرار دارد.

وی افزود: طرح نوسازی همچنان ادامه دارد و طبق توافقات صورت گرفته با پست بانک، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای پرداخت تسهیلات بانکی با درصد پایین به متقاضیان نوسازی، تا آخر سال بخش قابل توجهی از تاکسی‌ها  نوسازی و با تاکسی‌های فرسوده جایگزین خواهد شد.

شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با حمایت شهرداری با هدف توسعه ناوگان و رضایت شهروندان پنج دستگاه ون ۱۲ نفره  تحویل گرفته شده و سهمیه اتوبوس و مینی بوس جدید برای سازمان مدیریت حمل و نقل شهری گنبدکاووس در حال پیگیری است.

وی گفت: این سازمان با داشتن ۲۰ خط تاکسی و ۱۲ خط اتوبوس و مینی بوس به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و ساماندهی خودروهای سواری شخصی در سطح شهر با همکاری پلیس راهور با هدف تسهیل ترافیک شهری در حال انجام است.
 
پایان پیام/ ۸۳۰۳۲

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322505

مهمترین اخبار ایران و جهان: