نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 14:56

جهاد سازندگی با هدف نابودی روحیه انقلابی تغییر کرد

آرادان- امام جمعه آرادان تبدیل جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی را یک خیانت از سوی اصلاحات دانست و گفت: این اقدام از سوی غربگرایانی که امروز بی‌آبرو شده‌اند، برای نابودی روحیه انقلابی صورت گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به سالروز ایجاد بسیج سازندگی، بیان کرد: بسیج سازندگی از برکات خوب انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه وقتی جهاد تأسیس شد، کارکنان جهاد سازندگی به اقصی نقاط ایران سفر کرده تا کارهای عمرانی و آبادانی و هم کارهای فرهنگی و هنری انجام دهند که بسیار قابل تقدیر بود، تاکید کرد: همه از برکات این نهاد بهره مند بودند.

امام جمعه آرادان همچنین گفت: در ابتدای تأسیس جهاد سازندگی حتی شاهد بودیم که در دورترین روستاها با موتور برق شب‌ها به روستاییان برق رسانی می‌کردند، ابراز کرد: در کنار تمام این اقدامات، برنامه‌های فرهنگی مانند راه اندازی کتابخانه های روستایی از جمله برکات جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب اسلامی بود.

شریفی‌نیا با بیان اینکه در دولت اصلاحات متأسفانه جهاد سازندگی به وزارتخانه تبدیل شد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً مخالف این امر بودند اما کسی گوش نکرد و متأسفانه به بیان معظم‌له، یک خسارت بزرگی به کشور وارد شد.

وی با بیان اینکه اگر جهاد سازندگی باقی می‌ماند ما در بحث کشاورزی، بیابان زدایی، افزایش محصولات کشاورزی و کارهای فرهنگی و … قطعاً شاهد اقدامات بهتری می‌بودیم، ابراز کرد: این ادغام یک خیانت بود زیرا در دولت غرب گرای اصلاحات که امروز بی آبرو شده‌اند، می‌خواستند با این کار روحیه‌های انقلابی از بین برود.

امام جمعه آرادان گفت: باید دید که اگر می‌توان شرایط را به همان بسیج سازندگی تغییر داد و اگر این کار میسر نیست دست کم نقاط ضعف جهاد را باید برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد.

شریفی نیا همچنین به برداشت محصول گندم و جو در آرادان اشاره کرد و گفت: از دولت می‌خواهیم که هزینه خرید تضمینی محصول کشاورزان را زودتر پرداخت کند تا کشاورزان زودتر به حق خودشان برسند.

وی به نمایشگاه هسته‌ای کشور و بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در همان دیدار فرمودند که بحث هسته‌ای برای ما اهمیت دارد در حالی که فردی در مناطق سنی نشین اعلام کرده که به جای هسته‌ای باید به شکم مردم اندیشید!

امام جمعه آرادان گفت: در حالی این سخنان بیان می‌شود که مردم ما بهترین زندگی را دارند و از قبل بسیار بهتر زندگی می‌کنند البته مشکلاتی وجود دارد اما کدام کشور است که درگیر مشکلات اقتصادی نشده باشد؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288549

مهمترین اخبار ایران و جهان: