نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 21:29

۸ پروژه آموزشی استان سمنان در دست اجرا است/ مدارس نیازمند بهسازی

سمنان- استاندار سمنان درباره اجرای طرح‌های آموزشی استان، گفت: ساخت ۲۰۹ کلاس درس توسط بنیاد برکت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه این استان آمادگی دارد تا برگزاری دوره‌ها و اردوهای پژوهشی، علمی و آموزشی کشوری را با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مطلوب خود، میزبانی کند، تاکید کرد: استان سمنان به معنای واقعی یک استان فرهنگی است و بیش از ۱۳۰ هزارنفر از جمعیت استان دانش آموز هستند.

وی با بیان اینکه افزایش رشته‌های درسی در دانشگاه فرهنگیان استان باعث شد تا با رشد تعداد دانشجو در این دانشگاه مواجه شویم، تاکید کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

استاندار سمنان گفت: تعداد هشت پروژه آموزشی با ۲۰۹ کلاس درس توسط بنیاد برکت در سطح استان در حال اجراست و ۳۲ پروژه آموزشی نیز از محل بنیاد برکت با ۲۳۲ کلاس درس اجرا شده و در حال بهره برداری است.

هاشمی با بیان اینکه در استان سمنان ۳۳۴ مدرسه تخریبی داریم که نیاز است در این حوزه مساعدت ویژه با همراهی خیرین مدرسه ساز استان همراه شود تا شاهد رشد و تحول در این زمینه باشیم، ابراز کرد: ضرورت دارد تا در بحث توزیع اعتبارات آموزش و پرورش در سطح ملی، شاخص پراکندگی و وسعت استان نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: ساختمان در حال احداث اداره کل آموزش و پرورش استان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با مساعدت اعتباری می‌تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936893

مهمترین اخبار ایران و جهان: