نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:39

کاهش ۱۲ درصدی بارندگی در گلستان/ دما ۱.۳ درجه افزایش یافت

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: میزان بارش در سال آبی جاری در گلستان ۱۰۸.۶ میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری ۱۲ درصد کاهش داشته اما در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، امان محمد کمالی ظهر شنبه در تحلیل شرایط آب و هوایی آذر ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی تا اول دی ۱۰۸.۶ میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری ۱۲ درصد کاهش داشته است اما در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه بارش در آذرماه نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود:کاهش ۱۲ درصدی بارندگی در گلستان/ دما ۱.۳ درجه افزایش یافتدر آذر ۱۴۰۱ میانگین بارش استان ۲۶.۴ میلی متر بوده و این نشان می‌دهد ۴۳ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش اتفاق افتاده است.

کمالی اضافه کرد: بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های سینوپتیک استان در مینودشت با ۵۷.۳ میلی متر به ثبت رسیده و کمترین میزان بارش مربوط به اینچه برون با ۱۳.۷ میلی متر است.

وی بیان کرد: در آذر ۱۴۰۱ میانگین دمای استان ۱۰.۴ درجه سانتیگراد بوده به طوری که ۱.۳ درجه نسبت به متوسط آذرماه افزایش داشته است.

کمالی عنوان کرد: حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۳۱.۱ درجه در کلاله و حداقل دمای ثبت شده ۱.۳- درجه در گرگان به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در فصل پاییز ۱۴۰۱ میانگین دمای استان ۱۶ درجه سانتیگراد بوده به طوری که ۱.۳ درجه نسبت به متوسط فصل پاییز افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: حداکثر دمای ثبت شده در فصل پاییز در ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۴۴.۱ درجه در کلاله و حداقل دمای ثبت شده ۱.۳- درجه در گرگان به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930449

مهمترین اخبار ایران و جهان: