نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 10:21

جابه‌جایی بیش از یک‌میلیون مسافر از استان اردبیل‌/ مشکلی در بیمه تکمیلی رانندگان وجود ندارد

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با پایان دوران شیوع بیماری کرونا شاهد رونق حضور مسافر در استان اردبیل هستیم به‌طوری‌که در سال‌ جاری، یک‌میلیون و ۵۰‌‌هزار نفر از طریق ناوگان برون شهری در استان جا‌به‌جا شده‌اند.

رضا شیرین‌زاده با حضور در دفتر خبرگزاری فارس اردبیل به‌مناسبت ۲۶ آذر، روز راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، از افزایش و رونق تردد مسافر خبر داد و اظهار کرد: با پایان شیوع بیماری کرونا شاهد افزایش مسافر در سطح استان  هستیم و در سال جاری با فعالیت ۵۸ شرکت حمل‌ونقل مسافر و ۲۳۰ راننده حرفه‌ای در بخش حمل مسافر، بیش از یک‌میلیون و ۵۰هزار نفر از طریق ناوگان برون‌شهری جابه‌جا شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به این‌که اداره‌کل راهداری استان در بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه حمل‌ونقل مسافر طی چندین سال متوالی رتبه‌های نخست کشوری را کسب کرده است، ادامه داد: شماره تلفن‌ ۱۴۱ اداره‌کل و برگه‌های نظرخواهی از میزان رضایت مسافرین در ناوگان‌های حمل‌ونقل  راه‌های ارتباطی برای درج شکایات و انتقادات و پیشنهادها در اختیار مردم است و در اسرع وقت به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود.

شیرین‌زاده با اشاره به جا‌به‌جایی ۴ میلیون تن کالا از استان اردبیل طی یک‌سال، افزود: در ۸ ماه سال جاری جابه‌جایی بیش از ۳میلیون تن کالا در سطح استان داشته‌ایم که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌هایی که از سطح استان جابه‌جا شده مربوط به گندم، سیب‌زمینی، سیمان، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات است و در حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی و ترانزیت کالا نیز در سال گذشته ۱۰هزار تن واردات، ۳۰۰هزار تن صادرات، ۲۸۰هزار تن ترانزیت ورودی و ۴۸۰هزار تن ترانزیت خروجی ثبت شده که به‌طور متوسط ۳۴درصد رونق تردد در این حوزه را شاهد هستیم.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان این‌که با راه‌اندازی سالن اعلام بار از سال ۹۷ تلاش کرده‌ایم رضایت رانندگان برای گرفتن بار را جلب کنیم، ادامه داد: نظارت بر اجرای صحیح واگذاری بار به رانندگان، میزان کرایه، کمیسیون و کاهش سایر هزینه‌ها از جمله مزایای راه‌اندازی سالن اعلام بار است که توانسته نارضایتی در این حوزه را به حداقل برساند.

شیرین‌زاده همچنین به حل مشکل بیمه تکمیلی رانندگان اشاره کرد و گفت: مشکلات بیمه تکمیلی رانندگان از ۳ سال گذشته رفع و هم‌اکنون بیمه تکمیلی برای این قشر برقرار است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 919255

مهمترین اخبار ایران و جهان: