نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 12:46

مسیر جدید استان بوشهر به فارس اجرایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: اجرای قطعه اول محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید دسترسی استان بوشهر به فارس، به طول هفت کیلومتر و اعتبار ۵۶.۵ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر پیش از ظهر امروز در افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های راهداری در شهرستان جم، اظهار داشت: اجرای محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید دسترسی استان بوشهر به فارس، جزو مصوبات سفر دولت مردمی سیزدهم است که پس از عملیات تملک و آماده سازی، اجرای قطعه اول آن به طول هفت کیلومتر و اعتبار ۵۶.۵ میلیارد تومان آغاز شد.

وی افزود: این جاده با اتصال بخش «ریز» در استان بوشهر به دهستان «دژگاه» در فراشبند استان فارس، می‌تواند حدود ۷۰ کیلومتر فاصله شهرهای جنوبی این استان به فارس را کوتاه‌تر کند.

اخترشناس بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی بهسازی محورهای «سه راهی گندم زار - ریز» با اعتبار ۵ میلیارد تومان، «اسلام آباد - بیدخوار» با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان، راه روستایی «دو توولی» با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان و ایمن‌سازی دوربرگردان‌های کمربندی جم با اعتبار ۲ میلیارد تومان آغاز شد.

وی از بهره‌‌برداری پروژه‌های ایمن‌سازی محور «جم - فیروزآباد» با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: با نصب و اجرای حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی)، ایمن‌سازی و آشکارسازی محل اتصال‌ها و نصب تابلوهای جاده‌ای، نسبت به ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای در این محور پرتردد اقدام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661355

مهمترین اخبار ایران و جهان: