نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 23:36

ساخت بازارچه عرضه تولیدات صنایع دستی در تربت‌ حیدریه

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌ حیدریه از ساخت بازارچه عرضه تولیدات صنایع دستی تربت حیدریه در تیمچه حاج رئیس التجار تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه علی اکبر کی ‌پور، فرماندار تربت حیدریه در جریان بازدید از تیمچه حاج رئیس التجار تربت حیدریه اظهار کرد: عملیات ساخت بازارچه عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی این شهرستان آغاز شده و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: بر اساس بخشنامه وزارت کشور مقرر شده مراکزی در شهرستان‌ها برای عرضه مستقیم کالا و صنایع دستی در نظر گرفته شود.

کی پور تصریح کرد: تیمچه حاج رئیس التجار واقع در خیابان فردوسی تربت حیدریه از جمله مکان های مناسب برای این منظور تشخیص داده شد، لذا بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در این بخش بزودی محلی را برای عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی این خطه ایجاد خواهد کرد.

احداث بازارچه صنایع دستی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

در ادامه بازدید از روند ساخت بازارچه، سید جمال یوسف‌زاده، رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با صرف اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تا دهه فجر امسال احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمین بازارچه در یک کاروانسرای تاریخی مربوط به عهد قاجاریه قرار دارد، افزود: از آنجا که بنا مخروبه و دیوارهایش در حال تخریب بود، از یک سو برای رفع خطر ساختمان‌های مجاور و از سوی دیگر برای ساماندهی دستفروشان و مشاغل شهری، تغییر کاربری در دستور کار قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634699

مهمترین اخبار ایران و جهان: