نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 18:07

استاد حوزه و دانشگاه: خاموشی چراغ مساجد به معنی کنار گذاشتن سلاح است

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عدم فعالیت مستمر و دقیق ۵۰ هزار مسجد در کشور گفت: حدود ۸۰ هزار مسجد اهل سنت و شیعه در کشور وجود دارد که از این تعداد چراغ ۳۰ هزار مسجد روشن است. لذا با یک نگاه خوش‌بینانه سه هزار مسجد فعال است و این یعنی سلاح‌مان را زمین گذاشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه بعدازظهر امروز در همایش «نقش روحانیت در جهاد تبیین» در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت با انتقاد از عدم فعالیت مستمر و دقیق ۵۰ هزار مسجد در کشور اظهار کرد: ۸۰ هزار مسجد اهل سنت و شیعه در کشور وجود دارد که از این تعداد چراغ ۳۰ هزار مسجد روشن است لذا با یک نگاه خوش‌بینانه سه هزار مسجد فعال است و این یعنی سلاح‌مان را زمین گذاشتیم.

وی با اشاره به ماهیت جریان حق و باطل گفت: از دوران انبیاء تاکنون در مقابل هر جریان حق، یک جریان باطل قرار دارد که جریان حق در صورت رشد و توسعه باید با این چالش‌ها دست و پنجه نرم کرده تا رشد کند. 

استاد حوزه و دانشگاه جریان باطل را بسیار منحرف کننده دانست و بیان کرد: این افراد در محافل خویش ضمن هم‌افزایی در جهت فریب مردم، کلامی را که در ظاهر قشنگ اما محتوای باطل دارد به اذهان القا می‌کنند. 

عالی با بیان اینکه در طول تاریخ تاکنون جریان حق و باطل همیشه در تقابل با یک‌دیگر بودند، افزود: تقابل این ۲ جریان در زمان ظهور به خصوص در آخرالزمان صدچندان می‌شود، لذا افرادی یابنده بوده و به‌ سعادت می‌رسند که در جبهه حق قرار گیرند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه دشمن برای افزایش جنگ‌شناختی در جمهوری اسلامی تصریح کرد: کارشناسان حوزه نظامی تا ۴۰ سال گذشته اذعان داشتند که پنج حوزه درگیری اعم از زمین، هوا، دریا، فضا و سایبر وجود دارد اما یک عرصه جدید نیز به این فضا افزوده شده که آن، جنگ‌شناختی است و در این جنگ باورها، ارزش‌ها و قدرت فهم انسان که عمیق‌ترین لایه وجودی انسان است را در اختیار می‌گیرند. 

استاد حوزه و دانشگاه یکی از اهداف دشمن را ضعیف نشان دادن نقاط قوت کشور دانست و گفت: در این جنگ نقاط قوت به نقاط ضعف تبدیل می‌شود مانند مقدسات که تکیه‌گاه مسلمانان در امواج حوادث و بلایا است اما وقتی از آن به خرافات یاد می‌شود همین مقدسات به نقاط ضعف بدل می‌شود و به تدریج تمام زوایای زندگی انسان را دربرمی‌گیرد لذا در جنگ شناختی تفکرات تغییر می‌یابد.

عالی با بیان اینکه دشمن در طول چند دهه گذشته همواره در حال تلاش برای موفقیت در چنگ شناختی است، افزود: اوج این جنگ را در فتنه سال گذشته شاهد بودیم که عده‌ای جوانان فریب خورده در کف خیابان‌ها به‌گونه‌ای دست به کشتار زدند که فکر نمی‌کردیم متعلق به همین آب و خاک باشند.

وی با بیان سه شاخصه مهم در راستای جهاد تبیین تصریح کرد: کسی می‌تواند در راستای جهاد تبیین و روشنگری کار کند که دارای علم به دین، غیرت دینی و اقدام به‌ موقع و به‌ هنگام باشد، لذا اگر در همان ابتدای امر به سخنان ایشان گوش داده بودیم فتنه سال گذشته رخ نمی‌داد و اگر با این سیلی بیدار نشویم فتنه بعدی در خانه متدینین خواهد بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626855

مهمترین اخبار ایران و جهان: