نیوز سیتی!
29 فروردین 1403 - 10:16

پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز

براساس پیش‌بینی انجام شده امسال ۴۵ هزار نفر در سالروز بزرگداشت عملیات بازی‌دراز شرکت می‌کنند و آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، جلسه هماهنگی و آمادگی کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز و یادواره شهید شیرودی با حضور مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: از سپاه پاسداران سربلند که با عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی موجب افتخار هر ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان شد سپاسگزاریم.

وی عنوان کرد: عملیات غرورآفرین بازی‌دراز نماد مقاومت مردم استان کرمانشاه است و نشان دهنده بزرگترین ایثارگری‌ها و اقدامات شجاعانه توسط مردم استان در جنگ تحملی است و برگزاری این همایش بزرگ یادآور مقاومت جانانه مردم استان در برابر دشمن است.

محمدی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ،سلامت افراد شرکت کننده در این همایش عظیم بسیار حائز اهمیت است و مهمترین نکته این است که عوامل مختلف بهداشتی درمانی فعال و مستقر در مسیر همایش از هماهنگی لازم برخوردار باشند.

وی افزود: علاوه بر داشتن هماهنگی لازم، جانمایی مراکز امدادی در مسیر مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم استان(ص) است که باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

محمدی بیان کرد: باید ظرفیت ذخیره خون و فرآورده های خونی در شبکه های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، کنگاور و اسلام آباد غرب افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز در زمان برگزاری همایش جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مصدومین باید همکاری لازم را داشته باشند.  

منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، افزود: همایش بزرگ سالگرد شهدای بازی دراز و شهید شیرودی در روزهای 13 و14 اردیبهشت ماه  برگزار می‌شود و طی این دو روز همه نیروهای امداد و درمان و بهداشتی در حالت آماده‌باش هستند و پیش بینی می‌شود امسال 45 هزار نفر از سراسر کشور در این مراسم شرکت کنند.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های شهرستان های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های کرمانشاه در روزهای برگزاری این مراسم در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود.

ئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، گفت: باید سعی کنیم کیفیت برگزاری مراسم را هر سال بهتر کنیم، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم را به شرکت کنندگان در این همایش دارد و پست‌های امدادی در مسیر پیاده‌روی مستقر خواهند شد، همچنین تیم سیار نیز این همایش باشکوه را پشتیبانی می‌کنند.

قلعه سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات امداد و نجات، اورژانس و مدیریت و انتقال مصدومین و بیماران در همایش سالگرد عملیات غرورآفرین بازی‌دراز توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: علاوه بر آمبولانس‌ها و موتورلانس‌های در نظر گرفته شده دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی جهت اعزام و انتقال مصدومین احتمالی مستقر خواهند شد.

قلعه‌سفیدی گفت: در طول مسیر از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها استقرار خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1700411

مهمترین اخبار ایران و جهان: