نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 17:56

از حقوق و اهداف کتابخانه‌های عمومی استان پشتیبانی خواهیم کرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در راستای برنامه ریزی و ارائه گزارش پروژه‌های در حال ساخت استان با مدیرکل دیوان محاسبات فارس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در نشستی با جواد قناعتی، مدیرکل دیوان محاسبات استان در زمینه قوانین، اعتبارات و پروژه های کتابخانه ای استان فارس از جمله بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز دیدار و گفت و گو کرد. 

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت کتابخانه های عمومی عنوان کرد: وقتی در کشور درگیر شبیخون فرهنگی هستیم، دستگاه ها و افراد فعال در حوزه فرهنگ، سربازان  این جنگ هستند و باید به دستگاه های فرهنگی کمک کنیم. 

جواد قناعتی با تصریح اینکه در بحث مبارزه با تخلفات نگاه ما پیشگیرانه هست، گفت: کاملا ‌مشتاق هستیم به اداره کل کتابخانه های عمومی در دستیابی به حقوق و اهداف خود کمک کنیم؛ حمایت از کتابخانه های عمومی و گسترش خدمات این نهاد به صورت‌مستقیم در زندگی مردم و وضعیت فرهنگی جامعه تأثیرگذار است. توسعه کار فرهنگی برای ما ارزشمند است. 

وی افزود: کتابخانه های عمومی مجموعه ای مهم است و همه ما از کودکی عضو کتابخانه ها بودیم. در راستای کمک به اهداف کتابخانه ها هرکاری از دستمان برآید، انجام می دهیم تا ظرفیت این نهاد گسترش یابد. 

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس همچنین در خصوص بررسی مشکلات اعتباری کتابخانه های عمومی فارس، رایزنی برای تأمین اعتبارات پروژه بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب و دیگر پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی فارس قول همکاری داد. 
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این دیدار با تشریح ساختار، خدمات و فعالیت های کتابخانه های عمومی استان گفت: در حال حاضر 256 کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است و 35 پروژه کتابخانه ای در حال ساخت داریم. برخی از پروژه ها در مراحل پایانی قرار دارد و در تلاشیم هرچه سریعتر این کتابخانه ها را به چرخه خدمات دهی وارد کنیم. 

محمدحسین فیروزی با اشاره به برخی محدودیت ها ساختاری، اعتباری و قانونی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: علی رغم مشکلات، این نهاد فرهنگی بیشترین خدمات را به عموم مردم ارائه می کند و در حال حاضر برنامه ریزی برای ارائه 60 نوع خدمت در کتابخانه های عمومی، در نهاد وجود دارد. 

وی با اشاره به ظرفیت های کتابخانه ای استان نیز گفت: استان فارس در تعداد کتابخانه های های فعال و پروژه های در حال احداث جایگاه شایسته ای در کشور دارد. همچنین بسیاری از خدمات جدید همچون ارائه خدمت به ناشنوایان و عشایر در کتابخانه های عمومی از استان فارس آغاز شده است. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، پیگیری واریز نیم درصد کتابخانه های عمومی و تأمین اعتبار اتمام پروژه های عمرانی را از اولویت های این مجموعه برشمرد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660555

مهمترین اخبار ایران و جهان: