نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 14:41

دستفروشان پیاده‌راه سعدی به مکان دیگری منتقل شوند

دادستان نهاوند بر لزوم جمع‌آوری دستفروشان پیاده‌راه سعدی تاکید کرد و گفت: شهرداری منطقه دیگری را برای دستفروشان آماده کرده، اما آنها به دلایل واهی از حضور در این مکان خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عباس آزادبخت ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات دادستانی اظهار کرد: بحث جمع‌آوری دستفروشان پیاده‌راه سعدی به دلیل عدم پیگیری و استمرار اقدامات قانونی به موضوعی تقریبا لاینحل تبدیل شده و مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده است. 

وی افزود: شهرداری زیرساخت‌‌ها را برای ساماندهی دستفروشان مهیا کرده و در مرکز شهر بهترین مکان را به این کار اختصاص داده و حتی امتیازاتی برای آنان در نظر گرفته است اما متاسفانه آنان به دلایل واهی از انتقال به این مکان خودداری می‌کنند.

دادستان نهاوند با بیان اینکه هر دستگاهی مطابق با قانون باید به وظایف خود عمل کند افزود: در بحث سد معبر چندین دستگاه مسئولیت دارند اما مسئولیت اصلی با شهرداری است که باید با جدیت بیشتری با این قضیه برخورد کنند. 

وی با بیان اینکه قانون برای ما فصل‌الخطاب است افزود: برای حل مشکل سد معبر یک زمان تعیین می‌کنیم که این مساله پیگیری و مصوبه شورا اجرا شود.

آزادبخت گفت: چنانچه در زمان ضرب‌الاجل اقدام موثری صورت نگیرد علیه مسوولان مربوطه اعلام جرم می‌کنیم زیرا این موضوع آنقدر در جلسات مطرح شده که دیگر لوث شده و ما هم نمی‌توانیم جوابگوی مردم باشیم.

فرماندار نهاوند نیز اظهار کرد: پیاده‌راه سعدی در راستای زیباسازی و ساماندهی شهر نهاوند با هزینه زیادی طراحی و اجرایی شده اما متاسفانه به مکانی برای دستفروشان تبدیل شده که مشکلاتی را برای شهروندان و مجموعه شهری ایجاد کرده است.

ضرغام احمدوند افزود: شهرداری در زمینه جمع‌آوری کامیون‌هایی که در حاشیه شهر اقدام به دستفروشی می‌کردند عملکرد خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: به مسئولان ذیربط ۱۵ روز مهلت داده می‌شود یک بار برای همیشه نسبت به انتقال دستفروشان از پیاده‌راه سعدی اقدام کنند در غیر این صورت ما مطابق قانون اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609355

مهمترین اخبار ایران و جهان: