نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 18:50

اراضی کشاورزی و زراعی قابلیت تغییر کاربری ندارند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به لزوم ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد عدم خرید اراضی کشاورزی و زراعی قطعه‌بندی گفت: با یک اطلاعیه می‌توان از خرید این اراضی که قابلیت تغییر کاربری ندارند، جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با هم افزایی دستگاه‌ها، تحول خوبی در حوزه حفظ اراضی و منابع طبیعی ایجاد کرده است، اظهار داشت: اگر همه مسائل با عزم راسخ پیگیری شود، مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از ساخت و ساز غیرمجاز از همان ابتدا پیشگیری کرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی باید در این زمینه پای کار آیند و دستگاه‌های دیگر نیز به آن‌ها کمک کنند.

 خدائیان با اشاره به لزوم ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد عدم خرید اراضی کشاورزی و زراعی قطعه‌بندی بیان کرد: با یک اطلاعیه می‌توان از خرید این اراضی که قابلیت تغییر کاربری ندارند، جلوگیری کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مستندسازی اراضی ملی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به صدور سند کاداستری برای حدود 95 درصد این اراضی، تاکید کرد که دستگاه متولی باید نظارت کند و بر اساس سندی که دارد اجازه تجاوز به این اراضی را ندهد.

وی توجه اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال  اصفهان را به ساماندهی چاه‌های غیرمجاز معطوف ساخت و تاکید کرد که تدبیری برای این موضوع بیاندیشند.

خدائیان افزود: قانون هوای پاک باید در دستور کار این شورا قرار گیرد البته در سازمان به طور جد پیگیر نظارت بر اجرای قانون هوای پاک هستیم و برخی از مسؤولان عالی رتبه در دولت قبل را به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به بازرس کل جدید استان اصفهان رسیدگی به ترک فعل‌ها در حوزه حقوق عمومی را مورد تاکید قرار داد.

وی ساماندهی شهرک‌های صنعتی و صدور به موقع اسناد مالکیت آن‌ها و حل مشکلاتشان را نیز مورد تاکید قرار داد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545555

مهمترین اخبار ایران و جهان: