نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 04:15

پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین

روسیه با کمک نیروهای هوایی خود در دو محور در شرق اوکراین به موفقیت‌هایی دست یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» روز سه شنبه در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه با اوکراین نوشت، نیروهای روسیه در هر دو محور شمالی و جنوبی در شرق اوکراین به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.

به نوشته این اندیشکده،  نیروهای روس در امتداد محور شمالی از «کرمینا» به سمت «سواتوف» و «کوپیانسک»، کنترل خود را در جنوب شرقی «دیبرووا» گسترش داده‌اند. نیروهای روس همچنین  در حال انجام حملاتی نزدیک «باخموت» هستند.

یک منبع روسیه در این زمینه گفت که نیروهای هوایی این کشور با انجام ماموریت‌های خود در موفقیت نیروی زمینی روسیه نقش به سزایی داشته است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

 در تحولی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که صلح با اوکراین زمانی امکان پذیر است که این کشور از سوی غرب تسلیح نشود و اوکراین واقعیت‌‌های سرزمینی جدید را پذیرا باشد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته که در صورت عدم تسلیح اوکراین، صلح با این کشور امکان پذیر است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، صلح در اوکراین در صورتی امکان پذیر است که غرب از انتقال سلاح به این کشور دست بردارد. زاخاروا تاکید کرد که اوکراین همچنین باید واقعیت‌های سرزمینی جدید را بپذیرد.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603155

مهمترین اخبار ایران و جهان: