نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 09:21

حرفه‌آموزی129 نفر از خانواده‌های آسیب دیده و در معرض آسیب نهبندان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان گفت: 129 نفر از خانواده‌های آسیب دیده و در معرض آسیب این شهرستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مرتضی مالدار تنها، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای نهبندان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان یه  سهم بسزای مهارت آموزی و توانمند سازی در توسعه اشتغال پایدار به ویژه برای جوانان بدون مهارت اشاره کرد و اظهارداشت:  فراگیری آموزش های مهارتی نقش چشمگیری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس و با توجه به اهمیت موضوع، مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان  از ابتدای سال جاری با اجرای ۱۱ دوره آموزشی در رشته های صنایع پوشاک (ضخیم دوز زنانه)، صنایع خودرو (سرویس کار خودرو)، صنایع دستی (پیکرتراش چوب، سازنده ظروف تزئینی چوبی ، سازنده وسایل تزئینی با رزین)، صنایع غذایی(آشپز، آشپز سنتی، شیرینی پز درجه دو)، برق (تعمیر کار کولر آبی) تلاش کرده تا از خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب شهرستان حمایت کند.

وی تعداد آموزش دیدگان زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها را ۲۸ نفر برشمرد و گفت: در سکونت های غیر رسمی(مناطق کمتر برخوردار بازآفرینی شهری) ۵۹ نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای نهبندان تصریح کرد: ۴۲ نفر از مدد جویان اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی نیز در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.

مالدار تنها برگزاری دوره های کوتاه مدت آشنایی با مضرات مواد مخدر، برای کار آموزان و جامعه هدف آموزش های مهارتی را از دیگر اقدامات مرکز در این حوزه عنوان کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای نهبندان معضل بیکاری را یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب زا در جامعه امروزی‌دانست بر ضرورت مهارت‌آموزی و هدایت جامعه فعال شهرستان به سمت آموزش های فنی وحرفه ای با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکل اشتغال تاکید کرد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566055

مهمترین اخبار ایران و جهان: