نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 12:01

فروش نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان صنایع دستی در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان صنایع دستی در ایلام به فروش رفته است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری محصولات مختلفی از صنایع دستی شامل چرم، حصیر بافی، گلیم نقش برجسته به کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: این محصولات علاوه بر مرز بین المللی مهران از طریق بستر فضای مجازی توسط خود صنعتگران مستقیم به خارج از کشور صادر شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: میزان فروش صنایع دستی استان در ۶ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

شریفی خاطرنشان کرد: از این میزان، فروش نمایشگاه صنایع دستی روستایی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اربعین ۵ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و نوروز هم ۳ میلیارد تومان بوده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای حمایت از صنعتگران برنامه های مختلفی از جمله شرکت در نمایشگاه های مختلف ملی و استانی، اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ مشاغل خانگی، آموزش رایگان و معرفی محصولات از طریق فضای مجازی و صدا و سیما را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و هم اکنون مرز مهران به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های صادراتی کشور محسوب می‌شود، باید از این ظرفیت برای فروش محصولات صنایع دستی در استان استفاده کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535911

مهمترین اخبار ایران و جهان: