نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 19:46

دستگیری شکارچی کل وحشی در نایین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از دستگیری یک شکارچی کل وحشی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد توسط محیط بانان خبرداد.

 علیرضا رضایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در گفتگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار کرد: در راستای گشت، کنترل و جلوگیری از تخلفات شکار و صید در زیستگاه‌های مناطق تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین، محیط بانان این اداره موفق شدند یک نفر متخلف شکار غیر مجاز را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: این متخلف شکار غیرمجاز به وسیله تله گذاری اقدام به شکار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد کرده بود که با هوشیاری به موقع محیط بانان دستگیر شد.

رضایی افزود: از این متخلف، لاشه یک راس کل وحشی کشف و در نهایت پس از ثبت وقایع، پرونده تخلف تشکیل و جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شکارچیان متخلف باید بدانند با آن‌ها برخورد خواهد شد و از مردم درخواست داریم اگر تخلفی در خصوص شکار غیرمجاز مشاهده کردند، سریعا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین اطلاع دهند.

پناهگاه عباس‌آباد با وسعت بیش از ۳۰۰ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهر نایین واقع است و به لحاظ جغرافیایی بخشی از این پناهگاه در شهرستان نایین و بخش دیگری از آن در شهرستان خوروبیابانک قرار دارد و مدیریت این منطقه بر عهده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین است.

این منطقه یک زیستگاه بکر و دست نخورده‌ای در قلب کویر برای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری است، که تیپ‌های زیستگاهی مختلفی همچون ارتفاعات و کوه‌ها، نواحی کوهستانی کاملا صخره‌ای، دشت‌های مسطح و مراتع، غارها و اراضی شنی را در برگرفته است‌.

این منطقه یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ است، علاوه بر یوزپلنگ آسیایی جمعیت‌های قابل توجهی از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض کشور از جمله پلنگ ایرانی، گربه شنی، شاه‌روباه، هوبره، جبیر و زاغ بور در آن زیست می‌کنند.

عباس آباد در سال ۱۳۸۹ به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت که این پناهگاه شامل منطقه کوهستانی-دشتی و تنوع زیستگاهی بسیار مناسب و بکر در قلب کویر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550611

مهمترین اخبار ایران و جهان: