نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 07:24

بیمه همگانی سلامت دستاورد مهم دولت سیزدهم در حوزه درمان است

فرماندار اسفراین گفت: توجه ویژه دولت به بیمه همگانی سلامت به ویژه برای دهک‌های پایین جامعه از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه درمان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، صبح امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت بر لزوم تلاش جهت ارتقای خدمات این بیمه به بیمه‌شدگان تحت پوشش در شهرستان تاکید کرد.

وی اظهارکرد: سلامت و پوشش بیمه درمان یکی از عوامل موثر در افزایش امید به زندگی افراد به شمار می‌رود.

فرماندار اسفراین گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم در دهک‌های یک تا پنج رایگان بیمه شده‌اند این اقدام بزرگ باعث کاهش دغدغه بیماران و اطمینان خاطر آنها در حوزه درمان شده است.

نوری افزود: خدمات دولت در این حوزه بسیار گسترده است و باید اینگونه خدمات به اقشار مختلف جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از آنها مطلع و بهره‌مند شوند.

بهروز ثابتی، رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسفراین نیز با بیان اینکه در مجموع ۱۰۷ گروه از بیماران خاص و سرطانی تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند، تصریح کرد: در صورت نشان‌دار شدن این بیماران، بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه درمان آنها را پرداخت خواهد کرد.

ثابتی گفت: در راستای ابلاغ قانون جوانی جمعیت زمینه پرداخت هزینه خدمات درمانی ناباروری از سوی بیمه سلامت فراهم شده است و این بیمه ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری از تشخیص تا درمان را پرداخت می‌کند.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549599

مهمترین اخبار ایران و جهان: