نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:36

سلایق مختلفی در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی سلایق و دیدگاه‌های گوناگونی وجود دارد. ملاک عمل دستگاه قضائی قانون است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه، علی القاصی اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل و دادستان‌های سراسر کشور تاکید داشتند که در مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و حجاب و عفاف، قوانین موجود جمع بندی شده و باید بر اساس قوانین فعلی در این حوزه عمل شود.

وی افزود: در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی سلایق و دیدگاه‌های گوناگونی وجود دارد، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظرات متفاوتی دارند، که ملاک عمل دستگاه قضائی در این زمینه فرمایشات حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به عنوان کسی که در رأس قوه و منصوب، ولی فقیه هستند، است او هم تاکید بر اجرای قانون، دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از مسئولان و مدیران قضائی استان خواست تا در جلسات مختلف حوزه‌های قضائی خود از جمله شورای تأمین، ستاد امر به معروف، شورای ترویج عفاف و حجاب و کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی سطح شهرستان و استان، حضور فعال داشته باشند و ضمن استماع و احترام به نظرات و مطالب مطروحه، در تصمیم گیری‌های قضائی بر اساس قوانین اقدام کند و به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در خصوص ایفای نقش قانونی و اجرای قانون و عدم ترک فعل در این زمینه تاکید و تذکر لازم داده شود.

القاصی تاکید کرد: در زمینه ترویج عفاف و حجاب و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، دستگاه قضائی حساس، جدی و مدعی است و برخوردهای مسئولان قضائی و قضات در چارچوب قوانین بوده و ملاک عمل دستگاه قضائی قانون است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423199

مهمترین اخبار ایران و جهان: