نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 20:10

روسیه محدودیت‌هایی را برای تردد کشتی‌ها و هواپیماها در تنگه کرچ اعمال کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که محدودیت‌هایی را برای تردد کشتی‌ها و هواپیماها در «تنگه کرچ» که دریای آزوف و دریای سیاه را به شرق شبه جزیره کریمه متصل می‌کند، اعمال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه از اعمال محدودیت برای تردد کشتی‌ها و پرواز هواپیماها در «تنگه کرچ» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که محدودیت‌هایی را برای تردد کشتی‌ها و هواپیماها در تنگه کرچ اعمال کرده است.

وزارت دفاع روسیه به دلایل امنیتی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نداده است. تنگه کرچ، «دریای آزوف» و «دریای سیاه» را به شرق شبه جزیره کریمه متصل می‌کند. شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ طی برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد.

گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که این اقدام مرتبط به افزایش تقابل پهپادهای روسیه و اوکراین  باشد. همزمان با تشدید تقابل پهپادی اوکراین با روسیه، مقامات روسیه روز سه شنبه از سرنگون شدن یک پهپاد متجاوز اوکراینی بر فراز بندر «سواستوپل» خبر دادند.

 «میخائیل رازوژایف» فرماندار کریمه گفت که یک پهپاد اوکراین بر فراز منطقه‌ای از سواستوپل، در شبه جزیره کریمه که محل استقرار ناوگان دریایی دریای سیاه این کشور است، توسط پدافند روسیه سرنگون کرد.

رازوژایف از سرنگون شدن این پهپاد در علفزارهای منطقه و آتش سوزی خبر داد. ارتش اوکراین از آغاز جنگ از پهپادهای مختلف جنگی و انتحاری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی روسیه استفاده کرده است

در سال‌های گذشته، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با عبور از مرز دریایی وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.

در جریان این اقدام نیروهای روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها وارد عمل شده و در نتیجه سه نظامی اوکراینی زخمی ‌شدند. نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ هدایت و آن‌ها را توقیف‌ کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423799

مهمترین اخبار ایران و جهان: