نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 02:30

بهروان: کتاب آسمانی ننوشته‌اید و باید منافع ملی را در نظر بگیرید

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: کارگروه ناظر بر نقل و انتقالات باید منافع فوتبال ملی را در نظر بگیرد نه فقط یک باشگاه خاص را.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد کارگروه نظارت بر قراردادها و مصوبات جدید این کارگروه اظهار داشت: وقتی که در وسط نقل و انتقالات تابستانی یا نزدیک به انتهای نقل و انتقالات چنین تصمیماتی اتخاذ می‌شود کار خوبی انجام نشده است زیرا این کارگروه باید از ابتدا فکر همه مسائل را می‌کرد نه اینکه وقتی با مسائلی برخورد کردند یکباره قوانین و مقررات را تغییر بدهند. تغییرات اینچنینی و هر از گاهی باعث سردرگمی اهالی فوتبال می‌شود و برخی تصور می‌کنند منافع برخی باشگاه‌های خاص به جای منافع ملی فوتبال در نظر گرفته شده  است.

وی افزود: این کارگروه در ابتدا مصوباتی داشت مثل اینکه لیگ باید جوان‌تر شود و سهمیه بازیکنان زیر 25 سال و ... کم شود. استدلال‌شان هم جوان‌ شدن لیگ بود اما باید بدانیم هر قانونی مصوب می‌شود عوارضی هم دارد و باید عارضه‌های آن را تحمل کرد نه اینکه به یکباره قوانین را تغییر دهد. در حال حاضر بسیاری از تیم‌ها فهرست‌ خود را بسته‌اند و بازیکنان مدنظرشان را با توجه به قوانین اعلام شده تغییر داده‌اند. اکنون جواب‌ آنها را چه می‌خواهند بدهند؟ قانون بد هم اگر به خوبی اجرا شود بهتر از تغییرات مدام قوانین است و نباید صورت مسئله را پاک کنیم. من این روش را اصلاً نمی‌پسندم. 

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران تأکید کرد: وقتی کارگروهی در فوتبال برای تعیین قوانین تشکیل می‌شود آن کارگروه در ابتدا باید فقط به فکر منافع ملی فوتبال باشد و همه جوانب را در این خصوص در نظر بگیرد، نه اینکه خدای ناکرده بخواهیم فقط منافع باشگاهی خاص را در نظر بگیرم چون در آن صورت باشگاه‌های دیگر هم خواستار تغییر قوانین در راستای منافع خودشان خواهند شد و مطالباتی خواهند داشت. هیچکس به قانون جوان‌گرایی در لیگ ایراد نمی‌گیرد. حتی اگر برخی بازیکنان بیرون بمانند اما وقتی بخواهیم این قوانین را مدام تغییر دهیم و تصمیمات خود را عوض کنیم در آن صورت جواب بازیکنان بیرون مانده را چه کسی می‌دهد؟ باید برای تغییر قوانین در فوتبال استراتژی مشخص داشت و بدانیم از هر قانونی عده‌ای متضرر می‌شوند و به همین خاطر باید همیشه منافع ملی را در نظر گرفت و در اولویت قرار داد.

بهروان با اشاره به صحبت‌ یکی از اعضای سابق این کارگروه عنوان کرد: می‌گویند ما که کتاب آسمانی ننوشته‌ایم و می‌توانیم قوانین را تغییر بدهیم بله شما کتاب آسمانی ننوشته‌اید اما مغز متفکر کارگروه بوده‌اید و باید همه جوانب را قبل از تصویب قانون در نظر می‌گرفتید. نقل و انتقالات تابستانی چند روز دیگر به پایان می‌رسد و درست نیست که قبل از پایان آن یکباره قوانین دوباره تغییر کند. من به اسم‌ تیم‌ها و بازیکنان هیچ کاری ندارم بلکه می‌گویم باید منافع ملی در اولویت قانون‌گذار باشد. تغییرات مکرر قوانین باعث اعتراض دامنه‌دار باشگاة‌ها خواهده شدو این مسئله فضای فوتبال را متشنج می‌کند.

وی در مورد بازگشت لژیونرها از باشگاه خارجی به داخل کشور گفت: واقعیت این است که باشگاه‌های خارجی بازیکنی که برای‌شان بازدهی داشته باشد را از دست نمی‌دهند. شما ببینید مهدی طارمی قیمتش هر روز بالاتر می‌رود و باشگاه‌های زیادی خواهان او هستند اما بازیکنانی که پا به سن می‌گذارند و آخر فوتبال‌شان است به فوتبال کشور برمی‌گردند و به این ترتیب جای بازیکنان جوان را در تیم‌ها می‌گیرند و باعث ذخیره شدن آنها می‌شوند. به نظر من بهتر است باشگاه‌ها به جای بازگرداندن لژیونرها بیشتر به آکادمی‌های خود و بازیکنان جوان توجه داشته باشند. خودمان را نباید گول بزنیم زیرا بازیکنان زیر 25 سال کمتر از باشگاه‌های خارجی به ایران برمی‌گردند، بلکه این بازیکنان پا به سن گذاشته هستند که برای سال‌های آخر فوتبال‌شان به باشگاه‌های ما برمی‌گردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427855

مهمترین اخبار ایران و جهان: