نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 09:58

اعمال خاموشی برق در بخش خانگی نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: هنوز اعمال خاموشی در دستور کار شرکت توزیع برق مازندران قرار نگرفت.

سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران امروز درباره بحث مصرف برق و خاموشی و قطعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: باتوجه به تداوم روزهای گرم مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرد.

وی افزود: وقتی مصرف برق استان مازندران افزایش می‌یابد نیروگاه شهید سلیمی نکا جوابگوی مصرف مردم مازندران نیست و بخشی از برق استان تهران وارد مازندران می‌شود که باتوجه به بعد مسافت با مشکل افت ولتاژ مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه باتوجه به افزایش مصرف و تداوم روزهای گرم مجبور به اعمال خاموشی مقطعی یک ساعته در برخی از شهرهای بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر شدیم که این موضوع در راستای حفظ پایداری شبکه صورت گرفت.

حسینی‌کارنامی با اشاره به اینکه اگر مجبور به خاموشی شویم حتما در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، تصریح کرد: هنوز اعمال خاموشی در دستور کار شرکت توزیع برق مازندران قرار نگرفت.

وی با اعلام اینکه قطعی برق ادارات پرمصرف کماکان در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: در این زمینه  ۲۶ اکیپ ازسوی ستاد و ۵۴ اکیپ در شهرستان‌ها بعد از تذکر نسبت به قطع ادارات پرمصرف اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: تاکنون مجبور به قطع بانک‌ها و برخی از ادارات کل شدیم.

به گزارش فارس، روز گذشته ۲۱ مرداد  پیک مصرف به عدد ۲هزار و ۳۱۰ مگاوات رسید؛ درحالی‌که پیک مصرف در تابستان گذشته مربوط به ۲۵ مرداد ماه به میزام ۲هزار و ۲۳۰ مگاوات بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439455

مهمترین اخبار ایران و جهان: