نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 13:58

ضرورت راه‌اندازی شهرک‌های تجاری مرزی و گسترش دیپلماسی پارلمانی

در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران و وزیر بازرگانی دولت پاکستان بر ضرورت راه‌اندازی شهرک‌های تجاری مرزی و گسترش روابط و دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران و وزیر بازرگانی دولت پاکستان در محل کاخ نخست وزیری پاکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در ابتدای این دیدار ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر در پاکستان، شهادت تعدادی از شهروندان این کشور را تسلیت گفت.

طرفین در این دیدار در خصوص راه‌اندازی شهرک‌های تجاری مرزی، موضوع ترانزیت و تهاتر کالا، گسترش روابط و دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور، ارتقا سطح امنیت مرزی، ایجاد بازارچه‌ها و شهرک‌های مشترک صنعتی مرزی، مبارزه با قاچاق و جلوگیری از قاچاق و همچنین ممانعت از ورود تروریست‌ها از محل کشور پاکستان به ایران و … بحث و تبادل نظر کردند.

امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان شب گذشته همراه با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به منظور انجام دیدارهای رسمی در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی به پاکستان سفر کرده است.

گفتنی است، بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی پاکستان نمایندگان مجلس این کشور می‌توانند به صورت همزمان مسئولیت وزارتخانه را به عنوان وزیر برعهده بگیرند و در این راستا نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران، وزیر تجارت و بازرگانی پاکستان نیز می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425399

مهمترین اخبار ایران و جهان: