نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:28

زارع‌پور: حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خط قرمز وزارت ارتباطات است

وزیر ارتباطات با با اشاره به حواشی که درباره امنیت خصوصی افراد در پیام رسان بله گفت: ما کاملا به مردم اطمینان خاطر می دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام رسان های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به حواشی که درباره امنیت خصوصی افراد در پیام رسان بله به وجود آمد، گفت:‌ بعد از اینکه این مطلب منتشر شد، از آنجا که ما تنظیم‌گر بخش پیام رسان ها هستیم، ماموریت دادم تا این مسئله بررسی شود و جلساتی برگزار شد و مستندات مورد بررسی قرار گرفت و دیروز هم سازمان فناوری و اطلاعات بیانیه‌ای منتشر کرد.

وی افزود: ما کاملا به مردم اطمینان خاطر می دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام رسان های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و  حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی کاربران خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است. 

وزیر ارتباطات گفت: در رابطه با آن دست نوشته‌ای که در فضای مجازی منتشر شد که خود مسئولان پیام رسان بله نیز توضیحاتی را ارائه کردند. به هر حال برای رسیدگی به گزارشات مردمی از محتواهای غیرمجاز همانند سایر پیام‌رسان‌ها خارجی اقدام شده بود  و به هیچ وجه هویت افراد در این بررسی‌ها در اختیار هیچکس قرار نخواهد گرفت.  این سازوکاری است که برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها و مقابله با محتواهای غیرمجاز وجود دارد که در همه سکوها و پلتفرم‌ها در دنیا نیز هست و مبتنی بر گزارش کاربران و سایر مکانیزم‌ها است . 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1405011

مهمترین اخبار ایران و جهان: