نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:55

۵۰۰ مشاور املاک در استان اصفهان پلمب شد

اصفهان - رئیس اداره راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۵۰۰ مشاور املاک در بازرسی بیش از ۵ هزار مشاور املاک در استان اصفهان پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حق شناس ظهر سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات نائین با بیان اینکه از ابتدای مهرماه کد رهگیری به صورت صددرصدی و قراردادها به صورت چاپ شده در سامانه جامع املاک و مستغلات کشور اخذ می‌شود، اظهار کرد: مهمترین مصوبه در جلسه امروز کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در فرمانداری شهرستان نائین این است که از ابتدای مهرماه، قرارداد فاقد کد رهگیری در شهرستان وجود نداشته و کلیه قراردادها به صورت چاپ شده باشد و قراردادهای دستی جمع آوری شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: مشاوران املاک بدون پروانه در اسرع وقت بایستی توسط اداره اماکن پلمپ شود و اگر واحد صنفی نیاز به تغییر و جابه‌جایی دارد، پروانه برای آن واحد صنفی در محل مشخص شده اخذ و دوره‌های تخصصی برای مشاوران املاک بایستی برگزار شود.

وی تاکید کرد: شهروندان نایینی باید مطلع شوند که در زمان مراجعه به مشاوران املاک، کد رهگیری مطابق ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن از الزامات است و حتماً بدانند که هر واحد صنفی که کد رهگیری نمی‌دهد، این واحد درحال انجام تخلف است.

حق شناس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از ابتدای مهرماه کلیه قراردادها به صورت چاپ شده، دارای هولوگرام و کد رهگیری باشند، گفت: تا کنون در سطح استان اصفهان بیش از پنج هزار بازدید و بازرسی از مشاوران املاک انجام که حدود ۵۰۰ مشاور املاک پلمب شده است.

وی افزود: به لطف خدا و به همت فرمانداری شهرستان‌های استان اصفهان و با پیگیری استاندار اصفهان، اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسکن انجام شده است و با یک نظرسنجی عمومی می‌توان از رضایت مندی مردم مطلع شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت املاک تا حدود بسیاری کنترل شده و در برخی موارد بالای ۳۰ درصد کاهش قیمت ملک صورت گرفته است و بازار اجاره با سامانه وزرات راه و شهرسازی برای تنظیم رایگان قرارداد اجاره و مسائل دیگر بسیار بهتر از سال‌های گذشته مدیریت و کنترل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496455

مهمترین اخبار ایران و جهان: