نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 13:47

تاکنون ۵۷ هزار زائر وارد کشور شدند

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته تاکنون ۵۷ هزار زائر از مرزها وارد کشور شده‌اند که از این میزان سهم مرز مهران ۳۲ هزار زائر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما از قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) فراجا در معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در ستاد انتظامی کشور (ارتباط ویدئو کنفرانسی با قرارگاه‌های اربعین در مرزهای شش‌گانه) با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا و سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تردد زائران در مرزها، تمهیدات پلیس برای تسریع و تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران حسینی، کاهش ایستایی زوار در پایانه‌های مرزی، دیپلماسی انتظامی برای هماهنگی بیشتر با کشور عراق، کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در سفر اربعین و … قرار گرفت.

اهمیت نقش رسانه ملی در اربعین

سردار احمد رضا رادان در این قرارگاه ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید خدمت تمامی همکاران حاضر در مرزها به اهمیت نقش رسانه ملی در ایام اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران انتظامی شاهد حضور فعال رسانه ملی در مرزها در راستای انعکاس خدمت‌رسانی پلیس به مردم بودند.

وی ادامه داد: در اربعین امسال ۴ میلیون زائر به پابوس رزم ولایتمندی خود رفتند و در این بین نقش صدا و سیما بی‌بدیل بود و نمی‌توان این نقش پررنگ و پراهمیت را در انعکاس مطلوب، به هنگام و به موقع این مأموریت عظیم نادیده گرفت؛ انصافاً در اربعین حسینی رسانه ملی تکمیل کننده و تسهیل کننده مأموریت‌های فراجا بود.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه آنچه رسانه ملی به سمع و نظر مردم می‌رساند، چیزی جز حقیقت نیست، تصریح کرد: در واقع رسانه ملی همکاری مطلوبی با پلیس در راستای اطلاع رسانی به هنگام داشت. (اشاره به اطلاع رسانی به مردم در جهت چگونگی صدور گذرنامه، استفاده از اپلیکیشن پلیس من و....)

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به مأموریت اربعین حسینی و حضور فعال همکاران انتظامی در مرزها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۴ میلیون زائر، ۳.۵ میلیون نفر به کشور بازگشته‌اند در واقع ۹۵ درصد از زائران ایرانی به کشور مراجعت کرده‌اند و تعدادی از زائران اتباع نیز طی روزهای آینده بازخواهند گشت.

مأموریت‌های فراجا تعطیل‌بردار نیست

وی عنوان کرد: از ساعت ۱۲ شب گذشته تاکنون ۵۷ هزار زائر از مرزها وارد کشور شده‌اند که از این میزان سهم مرز مهران ۳۲ هزار زائر بوده است؛ خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در رابطه با جا به جایی زائران نداشته‌ایم و همه امکانات در مرزها برای آرامش خاطر زائران فراهم است.

سردار رادان به ادامه فعالیت قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) فراجا اشاره کرد و گفت: به واسطه مأموریت‌های گسترده انتظامی کشور از مرز تا مرکز، مأموریت‌های محوله و ذاتی فراجا پایانی ندارد و تعطیل بردار نیست از این رو برای انجام مطلوب مأموریت‌های پیش رو تمامی سامانه‌ها به‌کارگیری خواهند شد.

وی در ادامه مطالب فوق خاطرنشان کرد: حرکت پلیس به سمت هوشمندسازی است و با قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) فراجا گام مهمی در راستای هوشمندسازی برداشته‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی همچنین گفت: گرد و خاک ناشی از حرکت زائران حسینی در مسیر نجف تا کربلا وقتی هنگام خدمتگزاری بر پیکر شما بنشیند یک سال شما را برای آینده بیمه خواهد کرد و این برکت و توفیقی است که خداوند متعال نصیب شما عزیزان کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491099

مهمترین اخبار ایران و جهان: