نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 16:32

پروازهای عربستان به کانادا از سر گرفته می‌شود

هواپیمایی ملی عربستان قصد دارد پس از 5 سال وقفه به خاطر اختلافات سیاسی ،پروازهای خود به کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سر بگیرد.

‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی پی 24، شرکت هواپیمایی عربستان به نام سعودیا، تصمیم گرفته پس از 5 سال وقفه به خاطر اختلافات سیاسی، دوباره پروازهای خود به کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سر بگیرد.

این شرکت اعلام کرده که از روز 2 دسامبر به صورت هفتگی 3 پرواز بین جده و تورنتو انجام خواهد داد.

دولت کانادا اعلام کرده که این نخستین بار از سال 2018 است که شاهد انجام پروازهای مستقیم بین این کشور و عربستان هستیم.

عربستان در سال 2018 در واکنش به اقدام کانادا در محکوم کردن اوضاع حقوق بشری در این کشور پروازهای خود به کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعلیق کرد. در آن زمان عربستان سفیر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از اوتاوا فراخواند و سفیر کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم اخراج کرد و تعداد شهروندان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در کانادا مشغول به تحصیل بودند را کاهش داد. البته در ماه می دو کشور توافق کردند تا دوباره سفرای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سفارتخانه‌ها مستقر کنند.

قطع روابط دیپلماتیک کانادا و عربستان به یک ماه پیش از قتل جمال خاشقچی،‌ خبرنگار عربستانی در سفارت این کشور در استانبول ترکیه باز می‌گردد. کانادا در همان سال فروش تسلیحات به عربستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تعلیق کرده بود؛ چراکه دولت لیبرال کانادا معتقد بود عربستان از این تسیلحات در درگیری خونین با مردم یمن استفاده می‌کند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520555

مهمترین اخبار ایران و جهان: