نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 19:42

تردد زوار در مرز شلمچه عراق تسهیل یافته است

شلمچه- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: از ۲ روز گذشته طرف عراقی هیچ گونه ثبت مشخصاتی از گذرنامه‌ها انجام نمی‌دهد و تنها آنها را مهر می‌زند.

علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر مستقر در شلمچه، ضمن بازدیدش از این پایانه مرزی اظهار کرد: برای ورود و خروج زائرین تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و تردد کاملاً به صورت روان انجام می‌شود.

وی افزود: از دو روز گذشته طرف عراقی هیچ گونه ثبت مشخصاتی از گذرنامه‌ها انجام نمی‌دهد و تنها آنها را مهر می‌زند که نشان داده شود در ورودی عراق کنترل شده‌اند؛ لذا از این جهت یک ثانیه هم زمان نمی‌برد تا زائرین وارد کشور عراق شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: از ورود زائرین به کشور عراق وسایل نقلیه برای مشرف شدن به عتبات فراهم است و با توجه به اقداماتی که دولت عراق و مسئولین مربوطه استان انجام داده‌اند، تغییر قیمتی وجود نداشته است.

عابدی با اشاره به برقرار بودن امنیت زائرین بیان کرد: امنیت زائرین از نقطه صفر مرزی تا عتبات عالیات توسط نیروهای امنیتی به خصوص حشدالشعبی برقرار است و تاکنون هیچ گونه گزارش امنیتی نداشته‌ایم، امیدوار هستیم بعد از این هم شرایط همینطور باشد.

وی عنوان کرد: برخی ماشین‌ها به علت خستگی زیاد تصادفاتی داشته‌اند که امروز آمار آنها کاهش داشته است و مجروحین و متوفی تصادفات روزهای گذشته به داخل کشور منتقل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480355

مهمترین اخبار ایران و جهان: