نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:38

سیاست های دولت سیزدهم عامل خودکفایی کشور شد

شیراز - امام‌جمعه موقت شیراز گفت: سیاست های دولت سیزدهم موجب شده کشور در مسیر توسعه و خودکفایی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابو فاضل رضوی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پروژه‌های عظیمی که طی دو سال اخیر توسط دولت انجام شده نظیر آب‌رسانی در مناطق مختلف کشور همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی سه هزار و ۵۰۰ کارخانه تعطیل و فعال‌سازی منطقه اقتصادی عسلویه نشان‌دهنده اقتدار دولت سیزدهم و پیروزی ملت ایران در بعد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: در سطح بین‌الملل دولت سیزدهم موفق‌ترین دولت است قبلاً دولت‌های مختلف کرنش‌هایی در برابر دولت‌های غربی داشتند؛ اما در دولت سیزدهم سیاست عزت مندانه در مذاکرات با غرب استفاده شد و با بهره‌گیری از سیاست عقلایی و توجه به سازمان‌های قدرتمند اقتصادی بین‌المللی، ایران به عضویت رسمی این سازمان‌ها نظیر «بریکس و شانگهای» درآمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی اردکانی یادآور شد: طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی که توسط دولت سیزدهم ایجاد و به بهره‌برداری رسیده موجب شده تا کشور در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسد.

افزایش تولید گندم در کشور

او تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت طی دو سال اخیر داشته تولید گندم در کشور افزایش‌یافته است در حوزه بهداشت نیز اقدامات بزرگی انجام شده که از جمله این اقدامات نیز می‌توان به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بخش قابل‌توجه‌ای از جامعه اشاره کرد.

امام‌جمعه موقت شیراز در ادامه فعالیت‌های دولت تأکید کرد: فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دولت نیازمند زمان است تا تأثیرهای این اقدامات در سفره مردم دیده شود.

وی افزود: با اقداماتی که دولت سیزدهم انجام داده است شاهد افزایش اقتدار نظامی ایران در صحنه‌های بین‌المللی هستیم به‌گونه‌ای که دولت‌های غربی در تلاش هستند تا از نیروهای نظامی و انتظامی ایران سلاح خریداری کنند.

به اعتقاد امام‌جمعه موقت شیراز دولت در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های خوبی داشته که مهم‌ترین اقدام تسهیل حضور مردم ولایی ایران در پیاده‌روی اربعین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی اردکانی در ادامه تصریح کرد: با نگاهی به آمار مرکز آمار ایران در خواهیم یافت که برنامه‌های اقتصادی دولت در حوزه ایجاد اشتغال محقق شده و شاهد بازگشت به تولید بیش از سه هزار و ۵۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید هستیم که این مراکز نیز توانسته‌اند اشتغال قابل توجه‌ای در کشور ایجاد کنند.


منبع: مهر
شناسه خبر: 1481499

مهمترین اخبار ایران و جهان: