نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 12:05

حمایت سازمان بازرسی کل کشور از نیروگاه‌ خورشیدی محلات

سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید در راستای حمایت از تولید، گامی اساسی برای راه اندازی یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی کشور برداشته است.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه،  در پی وصول گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکلاتی پیش روی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات، مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی، بازرس کل نیرو و ارتباطات و بازرسان مربوطه سازمان بازرسی به همراه معاون وزیر نیرو از نیروگاه مذکور بازدید و راهکارهای حل مشکلات این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.

احمد نظری مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه توضیح داد: نیروگاه فوق در زمینی به مساحت ۱۷۸ هکتار و در پنج کیلومتری محلات قرار دارد و در بازدید انجام شده مشخص گردید که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، خطوط انتقال نیرو بصورت ۱۰۰ درصد انجام و ۹۷ درصد پست­‌های برق نصب شده و در مراحل پایانی ساخت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازدید احصا شد که شرکت مانا انرژی پاک در مناقصه عمومی مرحله دوم سرمایه‌گذاری پروژه‌های احداث ۲۶۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی شرکت و برنده ساخت نیروگاه شده بود، ولی با مشکلات قراردادی متعددی مواجه است.
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: در این راستا با پیگیری و ورود سازمان بازرسی مشکلات فوق مرتفع و مقرر شد ۲۵ مگاوات برق تولیدی تا شهریور ماه امسال در مدار قرار گیرد و مابقی ظرفیت اسمی نیروگاه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471211

مهمترین اخبار ایران و جهان: