نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:00

شوق وصال در چشمان مردم کهگیلویه و بویراحمد/ روایت تبلور ارادت

یاسوج_ شوق سفر و وصال کربلا در چشم زائران کهگیلویه و بویراحمدی موج می‌زند و عاشقان حسین (ع) پا در مسیری سراسر نور می‌گذارند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_ پژمان امیدی: اربعین نزدیک است و دقایق روایتگر حماسه‌ای شده‌اند که در نقطه به نقطه این کره خاکی تبلوری از ارادت به ولایت حسین (ع) را به نمایش گذاشته و بزرگ‌ترین گردهمایی مردمان دور و نزدیک رقم می‌خورد.

شوق وصال دوست

در حوالی حریم دوست، جاده رسیدن، با قلب‌هایی لبریز از عشق به اهل بیت (ع) هموار می‌شود و شوق وصال در مسیری ناب جاری می‌شود.

طلبیده که شوی، راه در پیش می گیری و لبیک یا حسین (ع) ذکر هر لحظه ات تا قریب ترین فاصله با کربلای پر مهر می‌شود.

مردمان سرزمین کهگیلویه و بویراحمد نیز عزم کربلا کرده و کوچک و بزرگ، موکب به موکب، راه به راه، قدم به قدم، مسیر اربعین در پیش گرفتند.

راه را مهر اهل بیت (ع) هموار کرده و مردم رهسپار کربلا هستند.

در راستای تحقق خدمات رسانی به زائران، هم افزایی مناسبی در بین دستگاه‌ها شکل گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فعال سازی موکب‌های درون مرزی و برون مرزی با محوریت استان خبر داد.

فعال سازی ۲۶ موکب برون مرزی

سید علی احمد زاده افزود: بیش از ۵۲ موکب استان با پوشش ۲۶ نقطه برون مرزی و ۲۶ منطقه درون مرزی فعال و تجهیز موکب ها در دست اقدام است.

شوق وصال در چشمان مردم کهگیلویه و بویراحمد/ روایت تبلور ارادت

احمد زاده تصریح کرد: پیش بینی ما حضور ۱٠٠ هزار نفر از مردم استان در راهپیمایی اربعین بوده و ثبت نام سامانه‌ای نیز به قریب ۳٠ هزار نفر رسیده است

استاندار گفت: همچنین خدمات مطلوبی برای حمل و نقل زائران عملیاتی شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های مختلف برای تأمین کامل نیازهای زیرساختی و پذیرش زائر پای کار آمده است و بارگیری تجهیزات موکب ها به سمت کشور عراق نیز محقق شد.

ثبت نام ۲۸ هزار نفر

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد نیز از ثبت نام ۲۸ هزار نفر از مردم استان در سامانه «سماح» برای سفر اربعین خبر داد.

سید محسن قوامی نژاد افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به «پلیس +۱۰» نسبت به دریافت گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۴٠ درصد افراد ثبت نام شده، تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه «سماح» تا ۱۲ شهریورماه ادامه دارد و زوار اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز شلمچه اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: علاوه بر درون استان، در مرز و شهرهای کربلا، نجف و کاظمین در کشور عراق موکب ها فعال و به زائران خدمات رسانی می‌شود.

بکارگیری ۱۳۹ اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون با پوشش ۱۳۹ دستگاه اتوبوس اعزام قریب به ۴ هزار زائر به مرز شلمچه انجام شد.

عابد محمدی افزود: ۱٠ دستگاه کامیون کار جابجایی و حمل ملزومات موکب‌های استان را انجام داده و ۸ دستگاه اتوبوس دولتی نیز در کنار سایر ظرفیت‌های از پیش فعال شده، انتقال خادمان موکب ها را اجرایی می‌کند.

شوق وصال در چشمان مردم کهگیلویه و بویراحمد/ روایت تبلور ارادت

مدیرکل راهداری استان گفت: در مجموع و تا پایان وقت روز گذشته، ۳ هزار و ۹۵۷ نفر زائر هم استانی با اتوبوس‌ها به مرز شلمچه اعزام شدند.

موکب شهدای کارگر در شلمچه فعال شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: موکب «شهدای کارگر کهگیلویه و بویراحمد» فعال شده و به مدت ۱٠ روز به زائران خدمات رسانی می‌کند.

سید سلیمان کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: موکب شهدای کارگر کهگیلویه دومین سالی است که در نقطه صفر مرزی شلمچه شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: موکب متعلق به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه و زیر مجموعه است.

کریمی با بیان اینکه سال گذشته خدمات رسانی به زائرین «ابا عبدالله الحسین» تجربه خوبی بود، عنوان کرد: این موکب در بحث توزیع میان وعده، صبحانه، ناهار و شام، نوشیدنی و انواع دسر فعالیت دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه تاکید کرد: اجناس مورد نیاز از طریق شرکت‌های خصوصی زیر مجموعه و تابعه اداره تعاون، همچنین کمک‌های مردمی، خیرین و کارمندان این اداره تأمین می‌شود.

شوق وصال در چشمان مردم کهگیلویه و بویراحمد/ روایت تبلور ارادت

کریمی با بیان اینکه هیچ گونه کمک دولتی در این موکب دخیل نیست، خاطر نشان کرد: موکب شهدای کارگر کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۱٠ روز به زائرین خدمت رسانی می‌کند.

اعزام ۴٠٠ زائر اولی به کربلا

همچنین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد از اجرای پویش «سفیر احسان» در راستای اربعین حسینی خبر داد.

شایان نادری افزود: ۴٠٠ زائر اولی در قالب طرح «سفیران احسان» راهی کربلا می‌شوند.

نادری تصریح کرد: این اعزام با حمایت مردمی و بنیاد احسان انجام شد.

اربعین در راه است و دیار همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد این بار عزم وصل کربلا دارد و مردمانش پرچم آزادگی حسین (ع) به دست گرفته تا مقصد سراسر عشق را با لبیک به ولایت نور در پیش بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473611

مهمترین اخبار ایران و جهان: