نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 22:14

دو جنگنده روس دو پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روز دوشنبه دو پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه توسط دو جنگنده روس رهگیری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که دو جنگنده این کشور دو پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در ۲۸ آگوست، دفاع هوایی نیروی هوا-فضای روسیه بر فراز بخش جنوب غربی دریای سیاه، پرواز دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع «ام کیو-۹» و «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» را رصد کرده که به سوی حریم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه در حرکت بوده و در حال انجام عملیات شناسایی در منطقه شبه جزیره کریمه بودند».

در این بیانیه آمده است: «در راستای جلوگیری از نقض احتمالی مرزهای دولت روسیه و مقابله با اقدامات دو پهپاد و جلوگیری از انجام عملیات شناسایی، دو جنگنده از نیروی هوایی روسیه به پرواز درآمدند».

در بیانیه وزارت دفاع اشاره شده است: «در پی اقدامات نیروی هوایی، دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به تغییر مسیر پروازی کرده و منطقه شناسایی در شبه جزیره کریمه را ترک کردند».

تنش بین روسیه و آمریکا بر فراز دریای سیاه چندین سال است که ادامه دارد. موضوع اصلی اختلاف، برخوردهای مکرر هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه است. ایالات متحده روسیه را به انجام مانورهای ناامن و غیرحرفه ای متهم می کند، در حالی که روسیه آمریکا را به نقض حریم هوایی خود متهم می کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474211

مهمترین اخبار ایران و جهان: