نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 07:31

رئیس ورزش و جوانان حلبچه عراق: ایران حامی و پشتیبان همیشگی ملت عراق بوده است

رئیس اداره ورزش و جوانان حلبچه عراق گفت: ایران حامی و پشتیبان همیشگی ملت عراق بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ئه‌ریوان، محمدصلاح نوری رئیس اداره ورزش و جوانان حلبچه عراق در اختتامیه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج اظهار کرد: هنر مرز و حدود ندارد و همین ویژگی بدون مرز بودن توانسته بسترسازی اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه باید قدردان هنر باشیم که اینگونه بستر جمع شدن‌ها را برای ما فراهم کرده است، افزود: نظام جمهوری اسلامی همواره حامی ملت عراق به ویژه مردم حلبچه بوده و ما قدردان این حمایت و پشتیبانی‌ها هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان حلبچه عراق عنوان کرد: از این فرصت فراهم شده برای انعقاد قرارداد همکاری و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این جشنواره میان ایران با اقلیم کردستان عراق بهره می‌گیریم.

فردین صادق‌ایوبی از اساتید کردستانی مطرح کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: در عالم هنر پس و پیچی وجود ندارد و ریشه کلمه هنر در زبان فارسی و کردی به معنای فضیلت است.

وی خاطرنشان کرد: کمال و انسانیت در وجود هنرمند موج می‌زند عالم بودن در حقیقت چگونه با هنر زیستن است.

وی با تاکید براینکه در جهان امروز که دریچه‌های آسمان به روی بشر بسته شده، هنز فراموش نشده است، گفت: هنرمندان انسان‌های تاریخ سازی هستند که تنها به این عصر خلاصه نمی شوند و متعلق به آینده هستند.

برترین‌های سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

براساس نظر هیئت داوران در بخش نوجوان در رشته تصویرسازی نگار امینی از اصفهان، هانیه خزائی تهران و در بخش جوان زهرا مستحبی از همدان و هانیه مرتضی‌زاده از تهران شایسته تقدیر شناخته شدند.

پارسا تولد از استان فارس عنوان برتر رشته تصویرسازی را بدست آورد و الهه محمدی از استان قم دوم شد.

در رشته کاریکاتور نوجوان‌، میترا کاوه و صاحب ضیایی از مازنداران و فرزین امیری‌حسینی از کردستان شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه برگزیدگان بخش نوجوان و جوان به یاسمن مرادی از کرمانشاه و حسین قربانی از قم رسید.

 آراس نصیری از کردستان و امیررضا شاه‌حسینی از خراسان رضوی شایستگان تقدیر در بخش مجسمه‌سازی سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوان ایران را کسب کردند و جایزه برگزیدگان این بخش هم به آراس حسین‌پناهی از کردستان و هانیه بهرامی از کرمان رسید.

ریحانه شکاری و پوریا بهرامی‌هزاوه از استان مرکزی در بخش نوجوان و زهرا حیدری از اردبیل و صیده مریم اهراری در بخش جوان در رشته نقاشی شایسته تقدیر شناخته شده و جایزه برگزیدگان این بخش نیز براساس نظر هیئت داوران به صورت مشترک به شیدا صفاری و تارا لک از البرز رسید.

نوجوان علی صادقی از خراسان رضوی و متین اعتباریابی در بخش جوان در رشته خوشنویسی شایسته تقدیر شناخته شدند و آیدا قدمی از استان فارس و محمدتقی محرم‌زاد از استان اردبیل به عنوان نفرات برگزیده همین بخش در رده سنی جوان معرفی شدند.

در رشته سفال و سرامیک هانیه محمودپور و مهدیه نیلوفر از استان سمنان تقدیر و برگزیده جوان این بخش زهرا دانا از استان اصفهان شناخته شد.

تقدیرشده دربخش نوجوان طراحی به علی توسلی از اردبیل، زهرا ستاره آسمان از گیلان و فاطمه احیایی از أصفهان نیز براساس رای هیت داوران به عنوان برگزیدگان در رشته طراحی انتخاب شدند.

امیرمحمد از تهران و معصومه از اصفهان عنوان برگزیده بخش جوان طراحی را از آن خود کردند و حمیدرضا خوش‌گفتار و نیلوفر عبدالملکی هر دو از خراسان رضوی تقدیرشدگان رشته طراحی گرافیگ در بخش نوجوان را بدست آوردند.

ابوالفضل محمدی از کرج و زهرا علی‌اصغری از تهران و محمدرضا زارع از اصفهان در بخش عکاسی نوجوان شایسته تقدیر شناخته شده و جایزه برگزیدگان به محمد رسول حاتم‌آبادی از استان مرکزی و محمدرضا جلی‌زاده از آذربایجان غربی تعلق گرفت.

حدیثه دوستی از قزوین و فرشاد نادران از اصفهان و غزل قربانی از قزوین و نگار نوروزی از اصفهان عنوان شایسته تقدیر را در رشته نگارگری بخش نوجوان ازآن خود ساختند و فاطمه صحرانوردی و صابر حقانی از اصفهان برترین‌های این بخش شدند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472399

مهمترین اخبار ایران و جهان: