نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 10:49

کشف ۲۸۶ تخلف زیست محیطی در خراسان‌شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: تاکنون ۲۸۶ تخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شده و ۳۳۱ نفر در این خصوص دستگیر و به مقامات قضایی این استان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲۸۶ تخلف در ۹ ماهه امسال توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شد و ۳۳۱ نفر در این خصوص دستگیر و به مقامات قضایی این استان معرفی شدند.

وی گفت: این جرایم شامل شکار و صید غیر مجاز، نگهداری و خرید و فروش غیر مجاز گونه های حیات وحش، تخریب اراضی ملی و تعلیف غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: میزان ضرر و زیان این تخلفات بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال است که از این میزان بیش از چهار میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال وصول شده است.

شکاریان ادامه داد: در این مدت با ۳۱ مورد شروع به شکار، یک مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۰۳ قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، ۴۵ راس شکار غیرمجاز پستانداران، ۱۳۷ قطعه زنده گیری پرندگان و یک مورد زنده گیری پستانداران برخورد شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۶ قبضه سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شده است با ابراز نگرانی از وجود سلاح در دست شکارچیان، تصریح کرد: در مدت مشابه پارسال ۱۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۷ قبضه سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین در این مدت ۲۴۱ مورد ادوات و وسایل از متخلفان زیست محیطی استان کشف شد.

وی ادامه داد: ۹ ماهه امسال با ۱۵۸ مورد تعلیف غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت این اداره کل برخورد شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

شکاریان افزود: در مدت مشابه پارسال ۲۲۸ مورد تعلیف غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت استان از جمله مناطق قرخود، میاندشت، گلول و سالوک و ساریگل برخورد شد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 947099

مهمترین اخبار ایران و جهان: