نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 13:33

نماینده مجلس: مردم در ۹دی دشمنان انقلاب را مأیوس کردند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نهم دی از جمله بزنگاه‌هایی است که ایرانیان مشت محکمی بر دهان دشمنان خود کوبیدند و آنان را مأیوس کردند، تصریح کرد: این روز مهم خاطره ماندگار ملت ایران در مسیر انقلاب اسلامی است.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت گرامیداشت سالروز نهم دی اظهار کرد: نظام استکباری غرب از ایران سیلی خورده و در طول دهه‌های گذشته همواره تلاش کرده است تا این رخداد عظیم را با ضربه‌هایی به پیکره اسلام و جامعه ما جبران کند که تاکنون نتوانسته است به مقاصد خویش برسد.

* ایجاد فتنه و اغتشاش از اقدامات نظام سلطه برای سرنگونی نظام است 

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فتنه، بلوا، شورش و اغتشاش از اقدامات نظام سلطه برای سرنگونی نظام اسلامی بوده است، گفت: توأم شدن این روند با برخی از بی‌مدیریتی‌ها و ندانم‌کاری‌های مدیریتی آسیب‌هایی را به جامعه وارد کرده، اما مهم آن است که حرکت توفنده انقلاب اسلامی در حال طی کردن مسیر خود به سمت پیروزی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته از همه بحران‌ها عبور کند، اظهار کرد: اگر روزگاری دشمنان می‌توانستند درخت نوپای انقلاب اسلامی را با انواع و اقسام دسیسه‌ها مورد گزند و آسیب قرار دهند، اکنون درخت چهل ساله انقلاب اسلامی در حال ثمر دادن و سایه افکندن بر سایر ملل جهان است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: ما البته کارهای مهم زیادی را پیش روی خود داریم که باید انجام دهیم. بیانیه گام دومی که مقام معظم رهبری چند سال قبل صادر کردند، راه چهل ساله گذشته و مسیر پیش رو را کاملاً مورد توجه ویژه قرار داده و ما اکنون با شناخت موانع و مشکلاتی که داریم و با شناخت دوست و دشمن می‌توانیم کارهای بر زمین مانده و راه‌های طی نشده را با شتاب لازم هموار کنیم.

وی با اشاره به اینکه  نهم دی از جمله بزنگاه‌هایی است که ایرانیان مشت محکمی بر دهان دشمنان خود کوبیدند و آنان را مأیوس کردند، تصریح کرد: این روز مهم خاطره ماندگار ملت ایران در مسیر انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی از یک سو حکمرانی براساس مهربانی را دنبال می‌کند و از سوی دیگر سد کردن مسیر بیگانگان و دشمنان را با قاطعیت دنبال می‌کند.

* 9 دی توانست نشان دهد آگاهی ملت بر جهل پیروز شده است

مقتدایی یادآور شد: نهم دی توانست نشان دهد آگاهی ملت بر جهل پیروز شده و دشمنان ما نتوانسته‌اند به اندرون نظام و ملت رخنه کنند و معدود راه نفوذ آنان نیز شناسایی و قطع کردن راه نفوذی‌ها جدی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه نهم دی ماه یادآور رشادت‌ها و تیزبینی‌های ملت ایران است، گفت: جوانان دهه 80 و نوجوانان دهه 90 باید بیش از هر زمان دیگری مورد مراقبت قرار گیرند و از طرفی وزارت آموزش و پرورش باید 9 دی را به عنوان یک قله آگاهی ملت تبیین کند و جوانان و نوجوانان کشور را با سختی‌های مسیر انقلاب آشنا و تاریخ ایران را به عنوان یک روند برجسته در پیش چشم دانش آموزان قرار دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 942099

مهمترین اخبار ایران و جهان: