نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 20:59

مازندرانی ها ۹۰۰ میلیون تومان زکات دادند/ معرفی روستای نمونه

سوادکوه- مدیرکل کمیته امداد مازندران میزان زکات جمع آوری شده را تاکنون در استان ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام بشیر عالیشاه شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی تابلوی معرفی روستای اتو به عنوان اولین روستای نمونه گردشگری زکات با اشاره به کم بودن میزان زکات واجب استان مازندران، گفت: سال گذشته میزان زکات واجب حدود ۱۶۰ میلیون تومان بوده و امسال با تلاش و پیگیری‌ها میزان آن به ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران میزان زکات اعم از واجب و مستحب، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون را حدود ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۹۹ درصد این مبلغ برای معیشت و دیگر امور مستمندان و یک درصد برای پروژه‌های عمرانی صرف شده است.

وی در رابطه با قرض ماندگار با اشاره به جمع آوری مبلغ ۶ میلیارد تومان و وجود ۴ هزار نفر پشت نوبتی وام، گفت: هر مبلغی که مردم استان به عنوان قرض ماندگار پرداخت کنند، کمیته امداد مبلغ آن را ۲۰۰ درصد افزایی خواهد کرد و افراد می‌توانند افرادی را برای وام کارگشایی معرفی کنند.

در ادامه این مراسم، علیرضا عابدی فیروزجایی رئیس کمیته امداد سوادکوه با بیان اینکه روستای اتو واقع در بخش زیراب شهرستان سوادکوه به عنوان روستای نمونه گردشگری زکات در سطح کشور معرفی شده است، افزود: اتو به صورت تک روستا و پایلوت در راستای ترویج فرهنگ احسان، نیکوکاری و زکات معرفی شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سوادکوه با بیان اینکه این طرح از سوی کمیته امداد مازندران ارائه شده، مبنای انتخاب این روستا به عنوان روستای پایلوت نمونه گردشگری زکات را دارا بودن شاخصه‌هایی همچون ولایی بودن، تقدیم ۱۳ شهید، اتحاد میان مردم روستا، استقبال جوانان و دهیار و شورای روستا از طرح، وجود گردشگری نوپا و برند کشاورزی سیر، دارای ظرفیت واجب الهی گندم و جو ۴۰ هکتاری، وجود دامداری و همکاری مسئولان شهرستانی برشمرد و گفت: به نوعی شغل مردم روستا همه جزو اموراتی است که شامل ذکات می‌شود.

وی با اشاره به همراهی و مشارکت مردم شهرستان در انجام واجب الهی زکات، میزان زکات پرداختی ۹ ماه سال جاری در شهرستان سوادکوه را ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این میزان از برنامه ابلاغی استان برای شهرستان سوادکوه بیشتر بوده و ۱۷۳ درصد تحقق داشته‌ایم.

عابدی تعداد جمعیت تحت پوشش شهرستان سوادکوه را یک هزار و هفتصد نفر برشمرد و با اشاره به کمک ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی مردم شهرستان در طی ۹ ماه سال جاری، از رشد ۱۵۰ درصدی کمک مردم شهرستان به نیازمندان نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941311

مهمترین اخبار ایران و جهان: