نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 15:38

لغو 12 هزار پرواز یک ایرلاین در آمریکا

دولت آمریکا شرکت «سوث وست» این کشور را به خاطر لغو هزاران پرواز در روز سه‌شنبه مورد مؤاخذه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت سوث وست ایرلاینز آمریکا روز سه‌شنبه هزاران پرواز خود را لغو کرده و حالا دولت این کشور شرکت مذکور را به خاطر این اقدام مورد بازخواست قرار داده است.

این شرکت به بهانه وقوع یک طوفان بزرگ زمستانی که بیشتر آمریکا را فرا گرفته بود، هزاران پرواز خود را لغو کرد.

نکته اینجاست که در حالی سوث وست پروازهای خود را لغو کرد که بسیاری از شرکت‌‌‌‌های هواپیمایی آمریکا توانستند خیلی زود پروازهای خود را طبق برنامه به جریان بیندازند. اقدام شرکت آمریکایی مذکور حتی صدای پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا، را هم درآورد.

وی در مصاحبه‌ای در سی ان ان گفت که رهبران اتحادیه‌های کارگری سوث وست به وی گفته‌اند که مدت‌هاست نسبت به مشکلات فناوری در این شرکت هواپیمایی هشدار داده‌اند.

باب جردن، سخنگوی سوث وست، در یک صحبت ویدئویی ضمن عذرخواهی از مسافران و کارمندان گفت که این شرکت باید سامانه‌های کنونی خود را به‌روزرسانی کرده تا در صورت تکرار شرایط بحرانی این گونه دچار مشکل نشود.

سوث وست از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا است و با پروازهای بی‌شمار بسیاری از نقاط مختلف در این کشور را بهم متصل می‌کند. این شرکت از روز جمعه تاکنون 12 هزار پرواز خود را لغو کرده و فقط در روز سه‌شنبه دوسوم پروازهایش معادل 4 هزار پرواز را لغو کرد.

شرکت سوث وست اعلام کرده که طی روزهای آینده هم به سختی 75 درصد از پروازهایش را انجام خواهد داد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
شناسه خبر: 940755

مهمترین اخبار ایران و جهان: