نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:37

برخورد قانونی با مراکز ارائه خدمات درمانی متخلف

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مراکز ارائه خدمات درمانی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی جاودان بیان داشت: از مجموع یک هزار و ۱۴۴ مرکز ارائه خدمات درمانی در هرمزگان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۶۷ مورد بازدید توسط همکاران نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه انجام شده است.

وی با اشاره به آمار و اطلاعات ارجاع اماکن متخلف به دادسرا، تعزیرات و پلمب آن‌ها طی سه ساله ۱۴۰۰ تا کنون افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۷۵ مورد تذکر، هفت مورد ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۱، ۳ مورد صورتجلسه تعطیلی، یک مورد پلمب، چهار مورد ارسال به دادگاه و ۲۴ مورد ارسال به سازمان نظام پزشکی صورت گرفته است.

جاودان ادامه داد: موارد ارسال پرونده های متخلف به تعزیرات، نظام پزشکی، دادسرا و همچنین صورتجلسه‌های تعطیلی به ترتیب (۲-۶-۱۱و ۳ مورد در سال ۱۴۰۰) و (۸-۳۶-۱۰ و ۷ مورد در سال ۱۴۰۱) است.

وی عنوان کرد: تعداد موارد بازدید و تذکرات به اماکن متخلف در حوزه درمان در سال ۱۴۰۱ شامل: مطب پزشک عمومی ۵۵۹ بازدید و ۵۳ تذکر، مطب پزشک متخصص ۶۴۲ بازدید و ۱۰۸ تذکر، مطب دندانپزشکی ۹۰۰ بازدید و ۲۷۰ تذکر، بیمارستان خصوصی، دولتی، عمومی غیردولتی ۱۵۶ بازدید و ۱۵ تذکر، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی ۱۳۸ بازدید و ۳۸ تذکر، مراکز جراحی محدود ۲۱ بازدید و ۷ تذکر، دفاتر کار ۲۸۶ بازدید و ۱۰ تذکر، تعداد بازدید از موسسات ۳۲۶ بازدید و ۴۷ تذکر، مراکز غیرمجاز ۳۳ بازدید و ارجاع همگی انها به مراجع ذیصلاح، مراکز MMT ۳۴۳ بازدید و هشت تذکر و همچنینDIC و روانپزشکی با ۶۹ و ۲۳ بازدید هستند که در مجموع ۳۴۸۷ بازدید طی یکسال ۱۴۰۱ صورت گرفته که به ۵۵۶ مورد از آنها تذکرات لازم داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کسب افتخارات دانشگاه در حوزه نظارت بر درمان، اظهار داشت: کسب رتبه هفتم کشوری پویایی در دانشگاه تیپ دو با ۲۱۹ درصد امتیاز، کسب رتبه کشوری دقت ۱۲( شاخص دقت با ارتقا از ۴۵ صدم به یک ممیز ۶۸ صدم ) از تعداد کل کشف تخلف منجر به اقدام قضایی و همچنین در بحث گزارش و انجام rca رتبه ۱۲ کشوری از ۶۴ از افتخارات این حوزه بوده است.

جاودان با اشاره به آمار شکایات از مراکز و اماکن متخلف دریافتی از شهروندان در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: شکایات دریافتی از طریق سامانه ۱۹۰ در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۵۵ مورد، شکایات دریافت شده کتبی و تلفنی ۸۰ مورد و تعداد کل شکایات ۱۳۵ مورد است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی در سراسر کشور است شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۹۰ اقدام به طرح شکایت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314699

مهمترین اخبار ایران و جهان: