نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:29

درخشش سمنانی‌ها در مسابقات قرآنی کشور

سمنانی‌ها رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی منطقه یک کشور را در حوزه جهاد کشاورزی کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در حاشیه اجرای برنامه‌های فرهنگی این سازمان اظهار کرد: مسابقات قرآنی منطقه یک کشور ویژه همکاران و خانواده استان‌های تهران، البرز، قم، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، قرائت تقلیدی و ترتیل و با حضور ۷۰ نفر از شرکت‌کنندگان برگزار شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این مسابقات با حضور مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در استان‌های شرکت‌کننده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی حضرت رسول (ص) دامغان برگزار شد، افزود: برگزیدگان روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه برای مسابقات نهایی به تبریز اعزام می‌شوند.

قربانیان با بیان اینکه مسابقات استانی ابتدا در هفت استان و با حضور ۴۲۰ شرکت‌کننده برگزار شد، افزود: پس از برگزاری مسابقات در استان‌ها، در نهایت ۷۰ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که پس از رقابت نفرات برتر نیز به مسابقات کشوری در تبریز اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارکنان و خانواده سازمان جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف مسابقات قرآن منطقه یک کشور رتبه‌های برتر را کسب کردند، گفت: در رشته ترتیل، «طیبه رحمانی» از سمنان رتبه نخست را کسب کرد و در رشته حفظ ۱۰ جزء نیز «فاطمه حاجیان» رتبه دوم را به دست آورد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: «جواد جوانشیر» از سمنان رتبه نخست رشته تحقیق، در رشته اذان ویژه کارمندان «مقداد کاشفی» از سمنان رتبه نخست و در رشته اذان ویژه فرزندان همکاران «امیرحسین رضایی» رتبه سوم را کسب کردند.

قربانیان گفت: در رشته قرائت تقلیدی فرزندان کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان «سیدمحمدمهدی نجاتی» رتبه اول این رشته را کسب کرد و استان‌های گیلان و قم نیز رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

 پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348499

مهمترین اخبار ایران و جهان: