نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:38

کشف 25 مورد شکار غیرمجاز در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۵ مورد شکار غیرمجاز، زنده‌گیری و شروع به شکار توسط محیط ‌بانان این استان کشف و متخلفان به مراجع مربوطه معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، هاشم میرزانژاد اظهار کرد: علاوه بر این، طی این مدت هشت قبضه اسلحه قاچاق و ۶ قبضه اسلحه مجاز از شکارچیان در مناطق مختلف استان کشف شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۱۲۷ مورد آلودگی محیط زیست شامل کشت زیرنایلونی، آتش زدن کاه و کلش، آتش زدن تایر، آلودگی صنایع و برداشت‌ های شن و ماسه توسط محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به دستگاه‌های مربوطه معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد ۷۳ مورد اخطاریه محیط زیستی برای متخلفان صادر شد.

میرزانژاد مداخله و جلوگیری از دخل و تصرف اراضی ملی، شخم‌زنی و ساخت و ساز در مناطق تحت مدیریت را از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط‌ زیست استان ذکر کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۳ مورد از تصرف اراضی تحت مدیریت محیط زیست کشف و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۹۴ متخلف توسط محیط‌بانان شناسایی شدند که این افراد در مجموع ۱۵۴ تخلف داشتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه گفت: در حال حاضر اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل با ۶۶ محیط‌بان از مناطق تحت مدیریت حفاظت می‌کند که در 15 پاسگاه محیط بانی مستقر هستند.

وی در عین حال با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این اداره کل تصریح کرد: اراضی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان ۱۷۴ هزار هکتار است و برای حفاظت از آن دست‌کم باید ۱۷۰ محیط ‌بان داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327411

مهمترین اخبار ایران و جهان: