نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 21:41

فنی و حرفه‌ای در پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش‌آفرینی کند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش خوبی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، ضمن خدا قوت به زحمات یک ساله مسئولانی که در حوزه آموزش و پرورش استان خدمت می‌کنند، اظهار کرد: در این برهه‌ها نیاز است با مردم در بخش‌هایی که گره‌های ذهنی وجود دارد، تعامل بیشتری صورت بگیرد و در بحث رتبه بندی معلمان و کنکور باید پاسخگوی سوالات جامعه باشیم.

وی در خصوص پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد: ۹ ماه آموزش رسمی در مدارس انجام شده است و متأسفانه سه ماه تابستان مدارس تعطیل است، در صورتیکه دانش آموزان باید در این مدت نهایت استفاده را از آموزش غیر رسمی ببرند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با هم افزایی بیشتر آموزش غیر رسمی دانش آموزان شکل بگیرد، گفت: تمام دستگاه‌ها باید پای کار باشند و از تمام ظرفیت‌هایی که در استان است استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه از ظرفیت مساجد و بسیج غافل شده ایم و همه باید وارد میدان شوند، تصریح کرد: ورزش و جوانان استان یک رکن در اوقاف فراغت دانش آموزان محسوب می‌شود و باید نیازهای دانش آموزان را احصا کنند.

عباسی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش خوبی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان ایفا کند، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم تکلیف بوده که در دوره آموزش مدارس درصدی به مهارت آموزی اختصاص یابد، چراکه فنی و حرفه‌ای استان ظرفیت خوبی دارد و باید از این امکانات در راستای نیازهای نظام بکار گیری شود.

وی با ابراز تأسف به اینکه فضای مجازی در تعطیلات تابستان به دانش آموزان آسیب وارد می‌کند، گفت: از این رو باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و به سوی فعالیت مناسبی که آینده نوجوانان را تأمین می‌کند، حرکت کنیم.

دانشیار دانشگاه تهران با بیان اینکه در اوقات فراغت از نقش تبیینی که باید معلمان داشته باشند غفلت نشود، گفت: شاید یکی از عمده مباحثی که با آن مواجه هستیم گره ذهنی معلمان خودمان است و باید با تشکیل جلسات دانش افزایی و بصیرت افزایی مشکل آنها را با بکارگیری ظرفیت‌های حوزه، دانشگاه و بسیج اساتید برطرف کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از بسیج اساتید در استان البرز وجود دارند که می‌توانند با هم افزایی و تعامل از ظرفیت آنان در جلسات بصیرت افزایی بهره مند شویم.

عباسی بیان کرد: برنامه راهیان پیشرفت را برای دانش آموزان و معلمان جدی بگیریم، چراکه برخی مواقع معلمان مطالبی را مطرح می‌کنند که گویی هیچ اطلاعی از ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های کشور ندارند.

وی ادامه داد: باید در تابستان پیش رو در زمینه اُمید بخشی و تقویت ایمان دانش آموزان و معلمان برنامه ارائه دهیم و از ظرفیت خوب جوانان بسیج دانشجویی در این بخش کمک کنیم. و عبرتی از تابستان سال گذشته بگیریم و تهدیدی که دشمن ایجاد کرد را به فرصت تبدیل کنیم و شروع آن با برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322755

مهمترین اخبار ایران و جهان: