نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 12:23

گفت و گو با معلم نمونه گرگان/ تدریس به کودکان کار حتی در تعطیلات

مرضیه سیامرزگویی معلم نمونه،‌ دلسوز و مهربانی است که عاشقانه برای تدریس دانش‌آموزان حتی در روزهای تعطیل وقت می‌گذارد تا کودکان کار از تحصیل جا نمانند و به درجات بالای علمی برسند.

گلستان - سمیرا رجبی: مرضیه سیامرزگویی فوق لیسانس رشته مهندسی مکانیک است که از سال 1382 به صورت آموزش‌یار فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1399 به طور رسمی جذب آموزش و پرورش شد و دو سال مستمر به عنوان معلم نمونه شهرستان گرگان معرفی شد.

خبرنگار فارس با این معلم نمونه و خیّر به گفتگو پرداخته است و از او میخواهد تا در ارتباط با انتخاب شغلش صحبت کند.

سیامرزگویی با بیان اینکه معلمی در خون من است می گوید: من عاشق معلمی و تدریس هستم. اکثر فامیل‌ها و آشنایان من هم به شغل معلمی مشغول هستند. از خاله‌هایم گرفته تا عموزاده ها همه در حرفه شریف معلمی مشغول به فعالیت هستند.

این معلم نمونه گرگانی از خاطرات شیرین چندسال خدمتش در حرفه معلمی گفت و افزود: هر روزی که در کنار دانش‌آموزان هستم برایم خاطره است امکان ندارد روزی را بدون ثبت خاطره سپری کنم.

سیامرزگویی ادامه داد: دانش‌آموزی داشتم که از نعمت داشتن پدر محروم بود و در روز ولادت امام علی(ع) که مصادف با روز پدر بود برایم کارت پستالی درست کرد و به من هدیه داد و گفت خانم معلم شما جای خالی پدر نداشته‌ام را برایم پر کردی. حتی بعد از بازگو کردن این ماجرا برای دیگران، بسیاری آن لحظه زیبا را احساس می کنند. احساس خیلی خوبی به من دست داد که توانسته‌ بودم دل دانش‌آموزان خودم را به دست بیاورم. 

وی با اشاره به اینکه مدرسه ما در حاشیه شهر گرگان قرار دارد، ابراز کرد: دانش آموزان مدرسه‌ای که من در آن درس می‌دهم‌،‌ اکثرا بچه‌های کار هستند و پدر و مادرانشان اختلاف خانوادگی باهم دارند. وقتی به آنها فکر میکنم غم عالم در دلم سرازیر می شود اما همواره تلاش کردم با آموختن علم و دانش به یکایک آنها مسیر زندگی‌شان را به سمت پیشرفت و استقلال سوق دهم تا در جامعه برای خودشان فردی مفید شوند.

وی با بیان اینکه به مدت دو سال پیاپی به عنوان معلم نمونه شهرستان گرگان معرفی شدم، تصریح کرد: برای اینکه دانش آموزانم در تحصیل به دلیل نداشتن شرایط خوب زندگی عقب نمانند به صورت رایگان در روزهای پنجشنبه هر هفته به صورت رایگان برای تمامی دانش‌آموزانم کلاس تقویتی می‌گذارم تا تشویق شوند و بهتر درس بخوانند.

سیامرزگویی با اشاره به اینکه شغل معلمی، باغبانی باغ هستی است، افزود: تدریس و معلمی شغلی سخت و در عین حال لذت‌بخش است زیرا نهالی که می‌کارید زمانی که به ثمر می‌نشیند برای باغبان نشاط‌آور است. معلم حکم باغبان را دارد و دانش‌آموزان مصداق نهالی هستند که در زمین علم و دانش کاشته شدند.

این معلم نمونه در پاسخ به سوال همیشگی مردم مبنی بر اینکه علم بهتر است یا ثروت، گفت: انسان هرچه علم بیاموزد باز هم کم است چه خوب است عمرمان را در جهت کسب علم و دانش خرج کنیم. عالمی که علمش را به عمل برساند، به ثروت هم خواهد رسید.

وی همچنین در ادامه افزود: باید دانش‌آموزان را به این نقطه از آگاهی برسانیم که ثروت روزی تمام می‌شود و این علم است که مانا است.

معلم نمومه گرگانی در انتهای گفتگو نیز گفت:‌ تمام هدف من و همکارانم در مدارس این است که فرزندان و آینده سازان خوبی تربیت کنیم تا ایران عزیزمان را آبادتر کنند و به افتخارات ملی بیافزایند.

انتهای پیام/83019

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182999

مهمترین اخبار ایران و جهان: