نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 22:30

استکبار با القای شبهات به دنبال دین‌زدایی از مسلمان است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه استکبار به دنبال دین‌زدایی و ایمان‌زدایی است، گفت: دشمن با القای شبهات و توطئه افکنی به دنبال سست کردن اعتقادات امت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به مناسبت روز عقیدتی سیاسی در سپاه، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه به همراه شورای معاونین سپاه کربلا با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران  در این دیدار با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت امام صادق (ع) قرار داریم، گفت: ما قدردان اندیشه بلند این امام همام در بخش تعلیم و تعلم علوم دینی و تربیت شاگردان ارزشمند در راستای اعتلای دین اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز خروجی تفکر دینی امام صادق (ع) در حوزه‌های علمیه متبلور است، افزود: دانش‌آموختگان حوزه‌ها در دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به اسلام و مسلمین خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با بیان اینکه اساس و سرچشمه توحیدی و اعتقادات توحیدی، لااله الا الله است، تاکید کرد: در مجموع این جمله شریف، اساس و بنای دین اسلام است.

آیت الله محمدی لائینی با تصریح بر اینکه امروز جنگ ما با دنیای کفر سر این که آن‌ها تلاش دارند ما (امت اسلام) را به سمت سرمایه داران جهود، یهود و صهیونیست ببرند و می‌خواهند خدای جهان باشند اما ما « لا اله الا الله » را نقش راه خود می‌دانیم، تصریح کرد:  ما در پرتو بندگی خدا از آزادی از غیر خدا برخورداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و نام شهید مطهری، گفت: این شهید والامقام تلاش داشت یک جهان بینی و تاسیسات اعتقادی برگرفته از منابع دینی در راستای کلمه لا اله الا الله در دل‌ها و اندیشه‌ها جا بیاندازند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه استکبار به دنبال دین زدایی و ایمان زدایی است، افزود: دشمن با القای شبهات و توطئه افکنی به دنبال سست کردن اعتقادات امت اسلام است.

به گفته آیت الله لائینی اصل و اساس سپاه به اعتقاد و عقیده برمی‌گردد که باید در دل‌ها تقویت شود و از اعتقادات سطحی به اعتقادات معرفتی عمیق ارتقا یابد.

*سپاه از شهید مطهری الگو گرفته است

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام جعفر رعایتی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با گرامیداشت یاد شهید مطهری اظهار کرد: خداوند متعال عالمان بزرگ را عالمانی قرار داد که عامل بودند و آنانی ماندگار شدند که در همه عرصه‌ها فعالیت می‌کردند نه در عرصه‌های فردی و شهید مطهری نمونه ای از این نوع عالمان بود.

وی با بیان اینکه سپاه هم به عنوان سرباز ولایت برای بنیه معنوی خود از این شهید الگو گرفته است، افزود: همانطور که رهبری فرمودند بنیه و اساس سپاه معنویت است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه برای تقویت بنیه اعتقادی در سپاه، کلاس‌های عقیدتی سیاسی در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: این کلاس ها به صورت تجمیعی در مرکز و غرب و همچنین به صورت سفرهای زیارتی مشهد و سوریه با اساتید درجه یک برگزار می شود.

حجت الاسلام رعایتی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت امسال کاروان‌های کربلا و نجف نیز راه‌اندازی می‌شود، با اجرای این برنامه‌ها، بنیه معنوی و اعتقادی پاسداران که اکنون نیز مطلوب است در آینده نیز بهتر و بیشتر نشان داده می شود.

*کسب رتبه برتر توسط نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا

حجت‌الاسلام نیک نام مسؤول عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی سپاه کربلا نیز در این دیدار اظهار کرد: نیروی انسانی در سپاه زمانی مطلوب کار می‌کند که از بنیه اعتقادی و معنوی کامل برخوردار باشد و رشد اعتقادی و معرفتی در حوزه بصیرت دینی و سیاسی کارکنان به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سپرده شده است.

وی با بیان اینکه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا رتبه برتر کشوری را به دلیل اثرگذاری برنامه‌ها در سال گذشته کسب کرده است، افزود: علاوه بر کلاس‌های بصیرتی، دیدار چهره به چهره علما و روحانیون را در سطح معاونت ها و فرد به فرد داشته ایم.

 مسؤول عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی سپاه کربلا ادامه داد: علاوه بر ماه رمضان در سایر ماه‌های سال نیز برنامه‌هایی مانند کلاس‌های بصیرت دینی و سیاسی با اساتید برجسته برای سربازان و پایوران و همچنین دوره های تربیت و تعالی پایوران در مشهد و قم نیز برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1184255

مهمترین اخبار ایران و جهان: