نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:09

«معلم» واژه‌‌ای با قداست و معنویت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم نوشت: «معلم» واژه‌‌ای با قداست و معنویت است و رشد و کمال دنیوی و اخروی انسان‌ها، به‌ویژه در مسیر تکامل به سوی الله در معنای عمیق این واژه نهفته است.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: «لقد مَنّ الله على المؤمنین اِذَ بعثَ فیهم رسولاً من أنفسهم یَتلوا علیهم آیاته ویُزکّیهم ویُعلّمهم الکتاب والحکمه واِن کانوا من قبلُ لَفی ضَلالٍ مبین(آل عمران ۱۶۴)»

سخن از «جایگاه معلم» است اما کلام از توصیف مقام معلم ناتوان می‌شود هنگامی که خداوند تعالی خود را «اول معلم» می‌خواند و پیامبر اسلام (ص) نیز در حدیث شریف «انما بُـعِثْتُ مُعلّـماً»، «معلمی» را مهمترین رسالت خویش می‌شمارد.

«معلم» واژه‌‌ای با قداست و معنویت است و رشد و کمال دنیوی و اخروی انسان‌ها، به‌ویژه در مسیر تکامل به سوی الله در معنای عمیق این واژه نهفته است و ضمیر جاودانه و بیدار تاریخ انسانی، همواره مشحون از خاطرات دانش و اخلاق بزرگانی است که با توان و تدبیری شایسته، عرصه‌ جامعه را برای آفریدن آینده‌ای بهتر جهت حضور نسلی شایسته، با اخلاق، مدّبر و توانمند در کشور مهیا ساخته‌اند.

بسی مایه سعادت ماست که اندیشمند فرزانه، استاد شهید مرتضی مطهری پرچم این رسالت عظیم را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به اهتزاز درآورده است و معلمان آگاه و فرهیخته کشور نیز شیوه‌ی این بزرگمرد تاریخ اسلام را اسوه‌ای حسنه برای پیمودن راه مقدس تعلیم و تربیت قرار داده‌اند، زیرا نیک می‌دانند که چشم‌انداز روشن توسعه ایران اسلامی مرهون شخصیت‌هایی برجسته و مجرب برای تربیت انسان‌هایی متدین، متعهد، پرهیزکار، فکور، دانشمند و کارآمد است.

در همین راستا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز از ارزش‌های والای ملی و دینی الهام گرفته و جلوه‌ای‌ ویژه‌ به این مقوله بخشیده و این بار گران را بر عهده‌ی «معلم» نهاده است.

با عرض تبریک به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، ضمن بزرگداشت یاد معلمان فقید و شهید و تشکر از اهتمام ارزشمند تمامی معلمان عزیز کشور، امیدوارم آموخته‌ها و اندوخته‌های علمی و اخلاقی و تجارب موفق شما معلمان گرامی در جهت مأموریت بزرگ نهاد تعلیم و تربیت به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی، مورد رضای حق تعالی و بهر‌ه‌برداری مؤثر و مستمر نسل جوان کشور قرار گیرد.

سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزونتان را در این مسیر خطیر از درگاه خداوند منّان، مسألت می‌نمایم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور، سربلند و پیروز باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188455

مهمترین اخبار ایران و جهان: