رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر گفت: طبق قانون بودجه، معادن بایستی برای نگهداری و بهسازی محورهای جادهای، با اولویت مسیرهای مورد استفاده معادن، سهم خود را اختصاص دهند و در بهسازی جادهها مشارکت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، بابک کاوهئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر صبح امروز در نشست بررسی وضعیت راههای استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین خسارت ناشی از اضافه تناژ به جادههای پیرامونی و مورد استفاده معادن استان نظیر جادههای لاور -دشت پلنگ، کمربندی خورموج و دوراهک-دیر وارد آمده است.
وی افزود: طبق قانون بودجه، معادن بایستی برای نگهداری و بهسازی محورهای جادهای، با اولویت مسیرهای مورد استفاده معادن، سهم خود را اختصاص دهند و در بهسازی جادهها مشارکت کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: اضافه تناژ وسایل نقلیه مهمترین عامل کاهش عمر مفید راهها و افزایش خسارت به ابنیه فنی و تأسیسات مسیر میباشد که هزینههای مربوط به نگهداری از راهها را بشدت افزایش میدهند. ضمن اینکه با کاهش کیفیت رویه جاده، احتمال تصادفات هم بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۹۶ فقره تخلف اضافه تناژ توسط گشتهای پلیس راه و کنترل و نظارت جادهای اداره کل راهداری شناسایی و اعمال قانون شده که در مقایسه با سال قبل تر افزایش ۲۶ درصدی داشته است.
این مقام مذکور تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۱۵ تن بار بیش از ظرفیت مجاز وسایل نقلیه شناسایی و اعمال قانون شده است. در سال گذشته بیشترین مبادی حمل بارهای دارای اضافه تناژ نزدیک به شهرهای عسلویه، کنگان، دیر، خورموج، دالکی و برازجان بوده است.
پایان خبر/