نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 12:20

حمل ۲ میلیون تُن کالا توسط ناوگان باری از مبادی خراسان‌شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا طی سال گذشته توسط ناوگان باری از مبادی خراسان شمالی حمل شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، کاهش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا طی سال گذشته توسط ناوگان باری از مبادی خراسان‌شمالی حمل شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: کالاهای حمل شده در این مدت توسط ۲۱۱ هزار دستگاه ناوگان باری از مراکز تولیدی استان به نقاط مختلف کشور حمل شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی عمده‌ترین کالاهای حمل شده را کود اوره، سیمان و پودر آلومینیوم ذکر کرد و افزود: بیشترین حمل کالا به بندرعباس و استان‌های همجوار خراسان‌شمالی بوده همچنین بیشترین میزان جابجایی کالا طی این مدت مربوط به شهرستان بجنورد است.

مشتری ادامه داد: ۲۶ شرکت حمل‌ونقل کالا در استان و ۸ هزار و ۵۳۶ راننده در بخش حمل‌ونقل بار در استان مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: ۸ هزار و ۲۰۶ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل کالا شامل ۴ هزار و ۹۷۲ دستگاه کامیون و کامیونت و ۳ هزار و ۲۳۴ دستگاه وانت بار در بخش حمل‌ونقل کالا در این استان فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129199

مهمترین اخبار ایران و جهان: