نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 00:29

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه‌های فلسطینیان در الخلیل

شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه‌های فلسطینیان در الخلیل حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست روز چهارشنبه مغازه‌های فلسطینیان را در بخش قدیمی شهر الخلیل مورد حمله قرار دادند.

«عماد حمدان»، مدیرکل کمیته عمران شهر الخلیل در این ارتباط تصریح کرد که شهرک‌نشینان اشغالگر تحت حمایت نظامیان صهیونیست ۵ مغازه را در بازار معروف «رایش» در نزدیکی مسجد السنیه در بخش قدیمی شهر الخلیل تخریب کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۵ سال پیش این منطقه را به طور کامل محاصره و از دیگر مناطق شهر الخلیل جدا کرده است و فلسطینیان اجازه تردد در این منطقه را ندارند اما در طرف مقابل، شهرک‌نشینان اشغالگر آزادانه می‌توانند وارد این منطقه شوند.

رژیم صهیونیستی درصدد مصادره زمین‌های این مغازه‌ها و ساخت ده‌ها واحد مسکونی در آن برای شهرک‌نشینان است، هرچند تا کنون در این ارتباط به موفقیت نرسیده است.

از سوی دیگر از فلسطین خبر می‌رسد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که پس از برآورد اوضاع امنیتی و توصیه محافل سیاسی، تصمیم بر این شده که از روز دوشنبه آینده تا چهارشنبه در سرتاسر کرانه باختری و مناطق مجاور غزه به مناسبت سالروز به اصطلاح ایجاد این رژیم تدابیر امنیتی شدید به اجرا گذاشته شود و تمامی گذرگاه‌ها در این مناطق بسته خواهد بود.

همچنین در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، فراخوان‌ها برای ادامه حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و تقویت حضور نمازگزاران و معتکفان در این مکان مقدس اسلامی، همچنان ادامه دارد و در این ایام، ده‌ها چادر توسط نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی و محوطه اطراف آن برپا شده که فضایی معنوی و سرشار از عشق و عبودیت را ایجاد نموده است.

شامگاه گذشته نیز بیش از ۷۰ هزار نمازگزار در شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی نماز عشاء و تراویح را اقامه کردند. در هنگام برگزاری این مراسم عبادی محوطه‌های مسجدالاقصی و نمازخانه‌های مسقف آن مملو از نمازگزاران بود.

هزاران زن از اهالی قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی در مسجد الاقصی حضور به هم رسانده و در این مکان مقدس نماز اقامه کردند.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد مبارک الاقصی خواستار تداوم حضور نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی بعد از ماه مبارک رمضان و حضور در این مکان برای اقامه همه نمازها شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160811

مهمترین اخبار ایران و جهان: