نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 20:49

نیروهای مسلح آماده پاسخگویی به هر تهدیدی

کرمانشاه- فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نصب پیشرفته ترین تجهیزات بر روی بالگردهای هوانیروز، گفت: هوانیروز ایران قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا و آماده پاسخگویی به هر تهدیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر یوسف قربانی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید شیرودی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: شهید کسی است که مال و جان خود را برای معامله در طبق اخلاص می‌گذارد و کسی مثل شهید شیرودی و باقی شهدا مصداق عند ربهم یرزقون هستند.

وی افزود: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در این برهه زمانی جهاد تبیین و کاری ضروری است و شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود و کسانی مثل شهید شیرودی و شهید سلیمانی جز رویش‌های انقلاب هستند که شهادت را آگاهانه و به صورت علمی و منطقی انتخاب کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: شهید شیرودی تنها بیش از یک سال در عملیات‌های دفاع مقدس شرکت کرد و بالاترین سطح پروازهای عملیاتی در دنیا را کسب کرد و وقتی خلبان پرواز می‌کند باید بعد از خاموش کردن هلی‌کوپتر سوخت و مهمات بزند اما شهید شیرودی موتور روشن، سوخت و مهمات میزد تا اسلام و قرآن به خطر نیفتد و این مسیر شهدای ما است.

وی گفت: شهید شیرودی‌ها، شهید کشوری‌ها، شهدای عزیزی مثل شهید باکری‌ها و شهید همت‌ها سرمایه کشور بودند که در زمان بعد از حیات خود نیز در جامعه اثرگذار هستند و ثبات امنیتی و ثبات مرزی امروز جمهوری اسلامی نتیجه خدمات و شهادت این عزیزان است.

قربانی بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس تمام معادلات نظامی را با ایستادن در مقابل عراق و هم‌پیمانانش زیر سوال بردند و این با معجزات و ید واحد بودن شهدا و نیروهای مسلح کشور محقق شد و پاسداشت شهدا و برگزاری یادواره شهدا جهاد تبیین امروز است و اگر مسئولین لحظه‌ای از یاد شهدا و خانواده شهدا غفلت کنند انقلاب دچار مشکل می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش مطرح کرد: شهید شیرودی در سال ۱۳۶۰ با اشراف اطلاعاتی بر کوه‌های بازی دراز به همراه نیروهای ارتش و سپاه توانست ارتفاعات بازی دراز را پس بگیرند و ایشان در هشتم اردیبهشت ماه سال ۶۰ به آرزوی خود یعنی شهادت رسید و امروز اگر هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا است به برکت خون شهدا است.

وی گفت: دشمنان لحظه‌ای برای نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی غفلت نمی‌کنند و امروز مشغول شبیخون فرهنگی هستند که البته این نقشه هم با یک سخنرانی مقام معظم رهبری نقش بر آب می‌شود و دشمن در فتنه‌های خود مثل فتنه ۸۸ و فتنه اخیر از جوانان ایران برای خود خاکریز درست کرد اما این نقشه هم خنثی شد چون کشتی‌بان ایران به خوبی نقشه‌های دشمن را می‌داند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز تجهیزات پیشرفته روز دنیا روی بالگردهای جمهوری اسلامی نصب شده و با کار شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌های دید در شب نصب شده بر روی بالگردها تنها منحصر به چند کشور در دنیا است و رزمایشات بزرگ در نقاط کشور انجام می‌شود که به گفته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی‌ها باید مراقب رزمندگان ایرانی باشند که بر سر آنها فرود نیایند و حتی رژیم منحوس صهیونیستی زمانی که قصد حمله داشت بعد از رزمایش شبانه جاسک اعلام کرد که ما حمله نخواهیم کرد و این قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ سال است که ایران تحریم است و ناوگان هوایی ایران امروز قدرت بلامنازع در غرب آسیا است و موشک‌هایی دور برد و هوشمند ساخته شده که قلب اسرائیل و هر نقطه دیگری در دنیا را هدف می‌گیرد و متخصصین فنی بالغ بر ۷۰۰ قطعه در تیراژ ۸۰۰ هزار ساختند که بر روی بالگردها نصب شده و آماده کمک به کشورهای اسلامی هستیم.

قربانی خاطر نشان کرد: امروز توانستیم به اقتدار دست یابیم نیروی زمینی در کمتر از ۲۴ ساعت از غربی‌ترین نقطه به شرقی ترین نقطه نیروهای خود را جابجا می‌کند و امروز اقتدار در نیروهای مسلح ایران وجود دارد و در مقابل هر کسی که به خاک ایران طمع کند می‌ایستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188799

مهمترین اخبار ایران و جهان: