نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:46

۱۹ هنرستان آبادان به نام شهدای دانش‌آموز مزین می‌شوند

آبادان- مسئول امور شاهد و ایثارگران و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش آبادان گفت: ۱۹ هنرستان آبادان به نام شهدای دانش‌آموز مزین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم عباسی ظهر امروز شنبه در آئین رونمایی از تابلوی یادبود شهید دانش‌آموز «مهدی روزبه» و افتتاح نمایشگاه دست سازهای آموزشی هنرجویان هنرستان ابوذر غفاری در هنرستان ابوذر غفاری آبادان بیان کرد: در آبادان ۴۰۰ دانش‌آموز و ۳۴ فرهنگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند که قرار است با استفاده از مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران در اولویت اول تابلوهای شهدا را در ۱۹ هنرستان آبادان اجرا شود.

حسین غلامی، مدیر هنرستان فنی ابوذر غفاری در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه دست سازه‌های آموزشی هنرجویان این هنرستان با هدف ارتباط صنعت با دانش و در ۵ رشته مختلف (ساختمان، مکانیک خودرو، معماری داخلی، ساخت و تولید و الکترونیک) با توجه به نیازهای جامعه و مردم به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: نمایشگاه دست سازهای آموزشی هنرجویان هنرستان ابوذر غفاری تا سیزدهم اردیبهشت برای عموم دایر است.

به گزارش مهر، شهید «روزبه» هنرآموز رشته برق آبادانی در دوران جنگ تحمیلی از تخریب چی‌های حرفه‌ای بود که کارهای خلاقانه و ابتکاری زیادی همچون ساخت بمب از خمپاره‌های عمل نکرده داشته است.

او با توجه به مهارت بالای در دوران جنگ به کردستان و دیگر مناطق عملیاتی اعزام شد و در پنجم مهر ماه ۱۳۶۰ در عملیات ثامن الائمه آبادان در نزدیکی کارون به شهادت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176099

مهمترین اخبار ایران و جهان: